نگرانی از افزایش بیماری در کشور

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر موج ششم بیماری فروکش کرده و همه شاخص‌های بیماری کاهش پیدا کرده‌اند البته این وضعیت، در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایدار می‌ماند اما متاسفانه شاهد رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در ایام تعطیلی بودیم و نگرانی از افزایش بیماری وجود دارد.

دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان در حال ساخت آیت‌الله طالقانی آبادان که امروز (۸ فروردین‌ماه) انجام شد، اظهار کرد: با توجه به زحمات مردم آبادان در دفاع مقدس، برای ما شهرهای آبادان و خرمشهر ویژگی خاصی دارند و باید به این شهرها رسیدگی بیشتری شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امروز از پروژه گسترش بیمارستان ۲۴۲ تختخوابی آیت‌الله طالقانی که توسط بنیاد علوی در حال ساخت است، بازدید شد؛ این بیمارستان استانداردهای خوبی دارد و امیدواریم در مدت یک ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

عین‌اللهی بیان کرد: برای گسترش بیمارستان آیت‌الله طالقانی نیروهای جدید به کارگیری می‌شوند اما تاکید ما این است که نیروهای تخصصی را به کار بگیرند.

وی گفت: یک بیمارستان ۳۰ تختخوابی نیز در نزدیکی شلمچه در دست اقدام است که در ادامه سفر از این پروژه و خدمات دانشگاه علوم پزشکی آبادان در یادمان‌های راهیان نور بازدید خواهم کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص حضور تماشگران در ورزشگاه‌ها بیان کرد: اجازه داده شد با ۵۰ درصد ظرفیت، تماشاگران در بازی تیم ملی ایران و لبنان در ورزشگاه حضور پیدا کنند.

وی افزود: در حال حاضر شرایط رو به بهبودی است و اگر مردم رعایت کنند، در آبادان هم تماشاگران می‌توانند در ورزشگاه حضور پیدا کنند اما در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی اجازه ادامه حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها داده نمی‌شود زیرا با رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی، مجددا ویروس فعال می‌شود.

عین‌اللهی گفت: در حال حاضر موج ششم بیماری فروکش کرده و همه شاخص‌های بیماری کاهش پیدا کرده‌اند البته این وضعیت، در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایدار می‌ماند اما متاسفانه شاهد رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در ایام تعطیلی بودیم و نگرانی از افزایش بیماری وجود دارد.

وی افزود: نباید فکر کنیم کرونا تمام شده است؛ به محض اینکه در کشورهایی مانند انگلیس و آمریکا فکر کردند بیماری تمام شده، مجددا بیماری عود کرده است بنابراین در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی احتمال افزایش مجدد بیماری وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *