منشاء آلودگی رودخانه محمودآباد ناشی از ورود فاضلاب است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست محمودآباد با اشاره به آلودگی آب رودخانه شهرستان منشاء آن را ناشی از ورود فاضلاب توسط یک شرکت لبنی دانست.

علی‌محمد دعاگو در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آلودگی آب رودخانه در این شهرستان اظهار داشت: این موضوع مربوط به حدود ۲ ماه قبل است و زمانی که متوجه آلودگی شدیم، بررسی آن در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده منشأ آلودگی به یک شرکت لبنی رسید که با ورود فاضلاب خود به رودخانه آلودگی به قسمت‌های پایین دست و در نهایت رودخانه‌های چندین روستا و شهر محمودآباد رسیده است.

رئیس اداره محیط زیست محمودآباد گفت: با به‌روز نشدن تصفیه خانه این شرکت تولیدی فاضلاب صنعتی وارد رودخانه‌ها شده که موضوع در دست پیگیری خواهد بود.

دعاگو با بیان اینکه چندین مرحله اخطار به این شرکت تولیدی بابت وارد نکردن فاضلاب به رودخانه شد، افزود: با توجه به تذکرات اما هیچ اقدامی انجام نشد و در نهایت از طریق دادستانی مجبور به شکایت شدیم.

وی ادامه داد: با توجه به فصل کشاورزی و کار کشاورزان در زمین و فصل آب‌گیری آب‌بندان‌های روستای این شهرستان میزان آلودگی به گونه‌ای بوده که به درد کشت و پرورش ماهی نمی‌خورد بنابراین باعث بروز مشکلات عدیده‌ای شده است.

رئیس اداره محیط زیست محمودآباد یادآور شد: این آلودگی از رودخانه‌ها به سمت دهانه ورودی آب به دریا خواهد بود و با توجه به فصل تخم‌ریزی ماهیان آسیب جدی در این حوزه در بر دارد.

دعاگو عنوان کرد: شاید کار انجام شده عمدی نباشد و برنامه‌ریزی به خوبی پیش نرفت اما زیاد شدن زمان باعث آسیب‌های زیست محیطی جدی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *