انجام ۱۵۷۰ مأموریت/ رشد ۷۵ درصدی مأموریت‌های هلال احمر

در راستای اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر ، تا کنون به ۱۳هزار و ۸۲۱ نفر امداد رسانی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ امدادرسانی خود به مسافران نوروزی را آغاز کرده است. در این طرح که با عنوان طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۱ شناخته شده، تا دیروز (۵ فروردین ۱۴۰۱)، ١۵٧٠ مورد مأموریت انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ٧۵ درصدی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که ٨۴۶ مورد از این عملیات‌ها مربوط به حوادث ترافیکی بوده که نسبت به سال گذشته رشد ۴٢ درصدی داشته است. همچنین ۷۳ مورد از مأموریت‌ها مربوط به عملیات امداد و نجات در کوهستان بوده که نسبت به سال گذشته رشد ١ درصدی داشته و مأموریت جوی و ساحلی به ترتیب هر کدام ١۴١ و ١٩ مورد گزارش شده که نسبت به سال قبل رشد ١١١ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش منتشر شده، امدادگران هلال احمر به ۱۵ هزار و ۱۷۸ نفر امدادرسانی داشتند که از این تعداد ٩٨٠ نفر به مناطق امن و ٧٣١ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ٣٧٨٧ نفر خدمات سرپایی دریافت کردند و برای ٢٧٢۶ نفر اسکان اضطراری ایجاد شد.

همچنین ۱۵۲ مورد عملیات نجات فنی توسط امدادگران انجام شد و ۱۹۲ مصدوم از سوانح ترافیکی توسط تیم‌های امداد و نجات رهاسازی شدند. بیشترین مأموریت سازمان امداد و نجات در استان‌های خوزستان با ١۴٢ مورد، اصفهان ١٢٧ مورد و مازندران ١١٢ مورد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *