توفان پدیده غالب جوی ۵ روز آینده اصفهان است / کاهش ۴ درجه‌ای دما

کارشناس پیش‌بینی هوای استان اصفهان گفت: توفان طی پنج روز آینده پدیده غالب جوی استان اصفهان است و در این زمینه هشدارهای لازم ارائه شده است.

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان طی پنج روز آینده اظهار داشت: بررسی این نقشه‌ها بیانگر جوی ناپایدار بر روی استان اصفهان در این بازه زمانی است.

وی افزود: بر این اساس طی پنج روز آینده آسمان قسمتی ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد شدید است، بارش باران و برف در غرب و جنوب استان و بارش‌های پراکنده در دیگر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هوای استان اصفهان با اشاره به اینکه وزش باد شدید در مناطق شرقی استان همراه با گرد و خاک است تصریح کرد: این امر موجب کاهش دید افقی در این مناطق می‌شود ضمن اینکه در حال حاضر نیز این شرایط را در استان داریم.

وی در خصوص وضعیت دمایی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده نیز ابراز داشت: دمای هوا در این بازه زمانی در اکثر مناطق استان دو تا چهار درجه کاهش می‌یابد.

علی عسگریان با اشاره به وضعیت دمایی شهر اصفهان در ۲۴ ساعت آینده ادامه داد: در این بازه زمانی دمای هوای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۲۳ درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین ساعات نیز به ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت آینده خور و بیابانک با دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و بوئین و میاندشت با دمای یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین نقطه استان اصفهان پیش‌بینی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *