آلودگی هوا مدارس زنجان را مجازی کرد

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: مدارس شیفت عصر زنجان به دلیل آلودگی هوا تعطیل و موجب مجازی شدن کلاس‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در پی آلودگی هوا در زنجان مدارس شیفت بعد از ظهر زنجان به صورت حضوری تعطیل و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در این زمینه با اشاره به اینکه هواشناسی و محیط زیست در زمینه وضعیت هوا اظهار نظر می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به اعلام نظر شاخص کیفی هوا توسط محیط زیست استان زنجان وضعیت هوا در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد.

صفی‌الله کرامتی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی مدارس شیفت بعد از ظهر زنجان به صورت حضوری تعطیل شد، عنوان کرد: این مدارس به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

سعید محمدی معاون محیط زیست انسانی محیط زیست استان زنجان نیز در این زمینه اظهار کرد: شاخص کیفی هوا در ساعات گذشته  بیش از ۴۹۵است.

معاون محیط زیست انسانی محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه مسؤول آلاینده PM10 و وضعیت کیفی هوا خطرناک است، اظهار کرد: بنا به تصمیم مدیریت بحران مدارس و مهدهای کودک زنجان در شیفت بعد از ظهر تعطیل خواهد بود.

گفتنی است، الناز هاشمی، کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان اظهار کرد: شاخص کیفی هوا در سه ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ صبح ۳۳۸ است و مسؤول آلاینده PM۱۰ و وضعیت کیفی هوا بسیار ناسالم است.

الناز هاشمی گفت: بر این اساس باید گروه‌های حساس از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کرده و کودکان، سالمندان، بیماران ریوی و قلبی و بانوان باردار حتی الامکان از منازل خارج نشوند و فعالیت‌های طولانی و سنگین در خارج از منزل را نیز کاهش دهند. 

وی با اشاره به اینکه شاخص هوا از صفر تا ۵۰ خوب، ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد است، گفت: شاخص ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و ۳۰۰ به بالا در حد خطرناک می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *