نقش معادن در آلودگی آب کردستان بررسی شود

استاندار کردستان گفت: اگر عملکرد و فعالیت معادن موجب آلودگی منابع آبی به آرسنیک شده باید توسط یک تیم قوی بررسی و یک نتیجه روشن به مردم ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در یازدهمین جلسه شورای معادن استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد اظهار کرد: امکان‌سنجی و هدایت سرمایه‌گذار به سمت معادن از نکات بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر ارائه مشاوره تشکل‌های بخش خصوصی ماند خانه صنعت و معدن به واحدهای معدنی، عنوان کرد: از واحدهای تولید در دو بخش صنعت و معدن حمایت می‌کنیم لذا آنها هم باید حقوق دولتی را پرداخت کنند.

استاندار کردستان اضافه کرد: سال آینده فعالیت عمرانی در کشور و استان گسترده می‌شود و همه رسته‌های مرتبط با ساخت و ساز قطعا پویاتر خواهند شد.

زارعی‌کوشا افزود: سلامت و امنیت از اشتغال و تولید مهمتر است اما این نمی‌تواند بهانه‌ای برای مانع از تولید باشد.

وی ادامه داد: اگر عملکرد و فعالیت معادن موجب آلودگی منابع آبی به آرسنیک شده باید توسط یک تیم قوی بررسی و یک نتیجه روشن به مردم ارائه شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: مردم مناطق معادن انتظار دارند صادقانه موضوع سالم‌بودن و یا آلودگی آب به آرسنیک به آنها اعلام شود لذا بررسی کنید اگر هم آلودگی وجود دارد باید برطرف شود.

وی گفت: حمایت از واحدهای شن و ماسه برای کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام‌شده پروژه‌ها باید در صدور مجوزها لحاظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *