مجوز مجلس به دولت برای دریافت کمک های بلاعوض بین المللی برای مقابله با حوادث طبیعی

نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند تا سقف دو میلیارد یورو کمک های بلاعوض بین المللی از سوی موسسات و سازمانهای بین المللی برای جلوگیری از حوادث طبیعی و طرح های توسعه ای کشور دریافت کند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه) در بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱ ، بند «د» تبصره ۳ بودجه ۱۴۰۱ را تصویب کردند.

بر اساس این مصوبه، به دولت اجازه داده می شود تا سقف دو میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) یورو کمک های بلاعوض بین المللی از سوی موسسات و سازمانهای بین المللی برای جلوگیری از حوادثی مانند زلزله، سیل و همچنین اجرای طرحهای توسعهای و زیربنایی کشور را دریافت و پس از تسعیر و واریز آن به خزانهداری کل کشور صرف هزینه های مرتبط نمایند.

دولت موظف است مبلغ دویست میلیون(۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) یورو از مبلغ مندرج در این بند را صرف خرید دستگاه های آتش نشانی و نردبان هیدرولیک بلندمرتبه برای شهرداریهای کشور، آمبولانس برای سازمان هلال احمر و سازمان اورژانس کشور و ماشین آلات راهداری برای وزارتخانه های راه و شهرسازی و کشور و تجهیز گروههای امداد و نجات بسیج نماید.

سازمان برنامه و بودجه با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلفند عملکرد این تبصره را به صورت چهارماهه به کمیسیونهای برنامه و بودجه و محاسبات و اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور اعلام نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *