کاهش ۱۶ درصدی بارندگی در لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: میانگین بارندگی استان از اول مهرماه سالجاری تا ۲ اسفندماه نسبت به آمار بلندمدت ۱۶ درصد کاهش داشته است.

بهروز مرادپور امروز دوم اسفندماه، میانگین بارندگی استان از یکم مهر ۱۴۰۰ را ۲۶۰ میلی‌متر اعلام و افزود: این مقدار بارش نسبت به بارش مدت مشابه سال گذشته که ۲۸۶ میلی‌متر ثبت شده ۹ درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند با ۳۰۸ میلی‌متر، ۱۶ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: میانگین بارش مرکز استان خرم‌آباد از ابتدای سال زراعی تاکنون معادل ۲۵۵ میلی‌متر است که نسبت به بارش سال گذشته ۸ درصد کاهش و نسبت به بلندمدت ۱۴ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل هواشناسی لرستان خاطرنشان کرد: بیشترین بارندگی در ابتدای پاییز ۱۴۰۰ تا ۲ اسفندماه در ایستگاه سپیدشت با ۴۳۳ میلی‌متر و کمترین بارندگی در ایستگاه هواشناسی پل‌دختر با ۱۵۵ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

مرادپور در خصوص دماهای ثبت شده در استان در طول دوره آماری، اضافه کرد: بیشترین دمای ثبت شده در پنجم مردادماه ۱۳۹۸ در پلدختر به میزان ۴۸.۴ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای ثبت شده مربوط به شهر ازنا به میزان ۳۲- درجه سانتی‌گراد است که در تاریخ ۷ اسفندماه ۱۳۹۷ رخ داده است.

وی در خصوص وضعیت دما در سال ۱۴۰۰، بیان کرد: بیشترین دمای ثبت شده در سال ۱۴۰۰ در پلدختر با ثبت دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد در ۴ مردادماه ۱۴۰۰ و کمترین دمای ثبت شده مربوط به شهر نورآباد دلفان با ثبت ۲۱- درجه سانتی‌گراد در یکم بهمن ۱۴۰۰ بوده است.

مدیرکل هواشناسی لرستان ادامه داد: کمینه دمای خرم‌آباد در سال ۱۴۰۰ نیز ۹- درجه سانتی‌گراد بوده که در یکم بهمن ۱۴۰۰ به ثبت رسید و بیشینه دمای مرکز استان ۴۶ درجه سانتی‌گراد در چهارم مردادماه ۱۴۰۰ ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *