هشدار مدیریت بحران درباره تبعات بارش برف و باران در مازندران

مدیریت بحران استان درباره تبعات بارش برف و باران در ارتفاعات مازندران هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، اداره کل مدیریت بحران استان مازندران در اطلاعیه‌ای به نفوذ سامانه سرد بارشی از صبح فردا یکشنبه یکم اسفند ۱۴۰۰ تا پایان روز دوشنبه ۲ اسفند در استان هشدار داد.


در این اطلاعیه آمده است: در این مدت شاهد بارش متناوب برف و باران، کاهش محسوس دما گاهی با وزش باد نسبتا” شدید در ارتفاعات استان خواهیم بود.


مه آلود شدن مناطق و جاده‌های کوهستانی، کاهش دید، کولاک برف، لغزندگی و اختلال در جاده‌ها و محور‌های کوهستانی از پیامد‌های این سامانه بارشی در استان خواهد بود.


توصیه اداره کل مدیریت بحران استان مازندران به مردم و مسافران


۱- به دلیل برودت هوا و افزایش میزان مصرف گاز، هم استانی‌ها نسبت به مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف گاز اقدام کنند تا شاهد قطع گاز در روز‌های سرد پیش رو نباشیم.


۲- رانندگانی که قصد عبور از مناطق مرتفع و کوهستانی استان را دارند ضمن کسب اطلاع از مسیر و تجهیز خودرو به زنجیر چرخ و ضد یخ در هنگام مه آلودگی و بارش باران و برف با سرعت مطمئنه و احتیاط کامل رانندگی کنند.


۳- مسافران از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و به علت پیش‌بینی وزش باد شدید، ایمن سازی سازه‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی سطح شهر و مقاوم سازی پوشش فضای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها از جمله تمهیدات ضروری است.


۴- فرمانداران استان از طریق بخشداران و دهیاران روستا‌های مناطق ییلاقی و کوهستانی، از ورود کوهنوردان و گردشگران به روستا و صعود آنان به مناطق مرتفع جلوگیری کنند.


۵- دامداران و ساکنین بومی مناطق ییلاقی و مرتفع استان، دام‌های خود را به دور از ارتفاعات و در مناطق امن، نگهداری و نسبت به ذخیره سازی کافی علوفه و خوراک دام‌های خود اقدام کنند.


۶- به همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی توصیه می‌شود ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *