کاهش ۴۰ میلیمتری بارندگی‌ها در همدان نسبت به آمار بلند مدت

مسئول مرکز پیش بینی هواشناسی استان همدان از کاهش ۴۰ میلی متری میزان بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون نسبت به میانگین بلند مدت خبر داد.

روح اله زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بارش برف در روزهای گذشته میزان بارش‌ها نسبت به میانگین بلند مدت، کم بوده و امیدواریم در روزهای باقی مانده از زمستان شاهد بارش‌های خوبی باشیم.
وی به اهمیت آب حاصل از برف اشاره کرد و افزود: بعد از بارش برف، آب حاصل از بارش نیز اهمیت دارد که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد و به بهبود وضعیت بارندگی کمک خواهد کرد به عنوان مثال آب حاصل از بارش در هفته جاری نسبت به بارش برف اخیر بهتر بود و امیدواریم برف هفته آینده منبع آبی خوبی را حاصل کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر آسمان استان صاف تا قسمتی ابری بوده و این وضعیت تا ساعات پایانی امشب ادامه داشته، اما روز جمعه و شنبه شاهد بارش برف خواهیم بود که انتظار می‌رود میزان بارش در روزهای آینده مشابه بارش روزهای گذشته باشد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در روز ۱۲ بهمن ماه بیشترین میزان بارش با ۱۲ میلیمتر مربوط به تویسرکان بوده،تصریح کرد: نهاوند نیز ۱۱ میلیمتر، بهار و همدان ۶ میلیمتر بارندگی داشته است.
وی گفت: دمای هوا به طور نسبی نسبت به روزهای گذشته کمی کاهش یافته و پیش بینی می‌شود در هفته آینده شاهد بارش برف باشیم که با نزدیک شدن به روز بارندگی اظهار نظر بهتری خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *