خسارت ۴۴۹۵ میلیارد تومانی سیل و توفان در استان کرمان

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان مجموع خسارات ناشی از سیل و توفان از ۲۵ تا ۳۰ دی ماه در استان کرمان را حدود ۴ هزار و ۴۹۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مر کز کرمان، مجید سعیدی با اعلام این خبر افزود: این میزان خسارت پس از ارزیابی توسط کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های ۱۵ شهرستان تحت تاثیر سیل و توفان در قالب فرم‌های استاندارد تهیه شده است.
وی ادامه داد: از مجموع خسارت‌های برآورد شده، حدود ۲ هزار و ۷۹۴ میلیارد تومان مربوط به بخش زیربنایی و حدود یک هزار و ۷۰۱ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان تصریح کرد: ۳ هزار و ۷۹۲ واحد مسکونی نیز (۲۵ تا ۳۰ دی ماه) آسیب دیده‌اند که ۳ هزار و ۴۸۰ واحد نیاز به تعمیر دارد و ۳۱۲ واحد باید بازسازی گردد.
سعیدی عنوان کرد: برآورد صورت گرفته به همراه مستندات به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده‌اند که با امضای وزیر کشور جهت طرح در جلسه هیات دولت به سازمان برنامه و بودجه ارسال خواهند شد.
وی ابراز داشت: پس از تصویب و ابلاغ اعتبارات جبران خسارت‌های وارده، پیگیری‌های لازم به عمل خواهد آمد.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان یادآور شد: اقدامات فوری و اضطراری از جمله بازگشایی و ایجاد گذر‌های موقت در راه‌ها و ترمیم و اصلاح برخی از زیرساخت‌ها انجام گرفته و احداث سیلبند‌های آسیب دیده در دست اقدام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *