امدادرسانی هلال احمر کردستان به ۸ روستای محاصره در برف/نجات ۱۱ مادر باردار در برف و کولاک

مدیرعامل هلال احمر کردستان گفت: امدادگران هلال احمر در قالب اکیپهای هوایی و زمینی ضمن امدادرسانی به ۸ روستا ۱۱ مادر باردار را در برف و کولاک اخیر استان نجات دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیام جلالی مدیرعامل هلال احمر کردستان امشب در نشست مدیریت بحران استان کردستان که با حضور وزیر کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: از شنبه هشدارهای هواشناسی را گرفتیم هشدارهای لازم به کل استان داده شد.

وی افزود: از روز یکشنبه که بارندگی‌ها شروع شد و برخی راه‌های دسترسی بسته شد نیروهای هلال احمر وارد فاز اجرا شدند.

وی با بیان اینکه با تدابیری که اندیشیده شد اجازه به وجود آمدن بحران در دو جبهه بارشی نداشتیم، گفت: بیش از ۴۴۰ نفر نیروهای امدادگر در این مدت حماسه آفریند.

مدیرعامل هلال احمر کردستان با تاکید براینکه با تمام توانی که در مجموعه هلال احمر از نیروی انسانی و تجهیزات داریم وارد عمل شدیم، گفت: ۲۶ دستگاه امبولانس  و ۳۸ دستگاه خودروی کمکدار و یک فروند بالگرد برای خدمت رسانی به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مردم بودند.

وی افزود: بیش از ۴ هزار و ۱۶۰ مسافر در راه مانده طی این مدت در راهدارخانه ها، مساجد و پایگاه‌های هلال احمر اسکان داده شدند و زحمت غذای این افراد هم با مجموعه سپاه و ارتش بود.

وی خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۸۰۰ خودرو گرفتار در برف رهاسازی و به ۸ روستا از طریق هوایی امدادرسانی شده است.

مدیرعامل هلال احمر کردستان با بیان اینکه از طریق زمینی هم کمک‌ها برای مردم هورامان ارسال شد، اذعان کرد: طی این ایام ۱۱ مادر باردار را به مراکز درمانی انتقال و ۱۱ دانشجو که در کوه های اطراف شهر سنندج گرفتار برف و کولاک شده بودند را به سلامت نجات دادیم.

وی اضافه کرد: در کنار بهره گیری از تمام ظرفیت های خود هلال احمر از بستر تیم های افرودی شهرستان های مختلف نیز بهره گرفتیم.

مدیرعامل هلال احمر کردستان افزود: ۲ هزار و ۳۰۰ بسته غذایی از طریق زمینی و هوایی در بین مردم به ویژه در روستاهای مسدود توزیع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *