سهم کمتر از ۲ درصدی اتوبوسرانی مشهد در آلودگی هوا

شهردار مشهد گفت: نرخ بهای بلیت اتوبوس واحد در برخی خطوط باید کاهش یابد و در برخی خطوط باید رایگان شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، شهردار مشهد امروز در مراسم تکریم و معارفه جمعی از مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با تاکید بر  ضرورت نوسازی ناوگان  اتوبوسرانی برای  کاهش آلودگی هواافزود : ۱۳.۵ درصد آلودگی هوا  در مشهد مربوط به ناوگان بار فرسوده درون شهری است که در این زمینه باید کارگروهی با محیط زیست تشکیل شود.
سید عبدالله ارجایی گفت: ملموس‌ترین خدمت شهرداری به مردم در سازمان اتوبوسرانی ارائه می‌شود و اتوبوسرانان در کنار پاکبانان، آشکارترین خدمات را به شهر انجام می‌دهند.

وی افزود: از همه مدیران مجموعه معاونت حمل و نقل شهرداری مشهد در دوران مختلف سپاسگزارم اما ساختار این معاونت باید تغییر می‌کرد لذا ۲ معاونت آن با یکدیگر ادغام شد.

ارجایی ادامه داد: ادغام، برای چابک‌سازی است و نباید سبب بزرگتر شدن حوزه‌ها شود، اما در این معاونت شهرداری به جای کاهش نیروی انسانی، با افزایش آن مواجه شده‌ایم که سبب افزایش مدت زمان فرایند فاصله بین تصمیم تا اجرا شده و این امر مخالف اصول مدیریت است.
شهردار مشهد در خصوص هوشمندسازی حمل و نقل عمومی نیز گفت: هوشمندسازی ۱۰۰ درصدی حمل و نقل در مشهد شدنی است و البته کرامت محور بودن بسیار مهم است.
وی اضافه کرد:بحث اصلاح اتوبوسرانی مهم است و تا اول اردیبهشت باید انجام شود، اصلاح قیمت نیز بسیار اهمیت دارد و در سال ۱۴۰۱ میانگین قیمت را به شورای اسلامی شهر اعلام خواهیم کرد.

ارجایی گفت: نرخ بهای بلیت اتوبوس واحد در برخی خطوط باید کاهش یابد و در برخی خطوط باید رایگان شود.
در این مراسم سید مهدی امامی میبدی به عنوان مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، علی اصغر نیشابوری به عنوان مدیر عامل و عضو هیات مدیره سازمان اتوبوسرانی، سیدمهدی کمالی سرشت به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره سازمان پایانه‌های مسافربری و سید جعفر شمس به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد معرفی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *