برگزاری مانور سراسری آمادگی برابر زلزله در خانه‌های هلال استان همدان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از اجرای مانور ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی همزمان با سراسر کشور در خانه‌های هلال استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز همدان ؛ علی سنجربیگی گفت: این تمرین به صورت همزمان با سراسر کشور و با شعار «ایران آماده» برای ارائه آموزش‌های اولیه و اقدامات مرتبط برای حفظ ایمنی در هنگام وقوع زلزله و بلایای طبیعی برگزار شد.

وی گفت: برهمین اساس، روستاییان با پناه گرفتن هنگام وقوع زلزله نحوه اصولی حفظ سلامت و ایمنی خود برای خروج از محل و حضور در فضای باز را تمرین کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان تصریح کرد: مهم‌ترین هدف برگزاری این مانور‌ها را کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله با ارائه آموزش به مردم در خصوص پناه‌گیری ایمن و ارتقای آگاهی مردم برای واکنش در زمان بروز زلزله است.

سنجربیگی گفت: راه اندازی ۱۴۰ خانه هلال در استان همدان پیش بینی شده که تاکنون ۱۷۴ خانه در مناطق روستایی استان راه اندازی و فعال شده است.

وی افزود: مسئولیت خانه‌های هلال با برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط به دهیاران یا افرادی از اهالی که دارای تحصیلات مناسب هستند واگذار می‌شود و وظیفه این افراد نیز ارائه آموزش‌های داوطلبانه به مردم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *