کاهش ۴۰ درصدی بارش باران آذرماه در شمال/ ذوب شدن ذخیره برف در ارتفاعات

مدیرکل هواشناسی مازندران اعلام اینکه از بارش‌ باران و برف تا پایان آذرماه در استان خبری نیست، گفت: شاهد کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها در ماه پربارش بودیم که این موضوع ما را نگران می‌کند.

سیدمحمدرضا رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار کرد: طی آبان ماه امسال شاهد بارش‌های خوبی در سطح استان بودیم ولی موضوع نگران‌کننده این بوده که آذر ماه شاهد کم‌بارشی بودیم.

وی گفت: آذر ماه جز ماه‌های پربارش است که با کم‌بارشی سپری شده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: در کنار نگرانی از کم‌بارشی موضوع دیگر افزایش دمای هوا بوده که موجب ذوب ذخیره برف در ارتفاعات شده است.

این مسؤول تصریح کرد: طی آبان ماه امسال شاهد بارش‌های سنگینی در سطح استان بودیم که با متوسط یک سال کشور برابری می‌کرد اما این بارش‌ها از پراکنش مکانی مناسبی برخوردار نبود و این بارش‌ها در شرق استان خوب نبود.

رضوی با اعلام اینکه از بارش‌ها تا پایان آذرماه در مازندران خبری نیست، اظهار کرد: شاهد کاهش ۴۰ درصدی بارش در ماه پربارش بودیم که این موضوع ما را نگران می‌کند.

وی دلایل مشکلات کم‌بارشی را تغییر اقلیم دانست و خاطرنشان کرد: شاهد بارش‌های شلاقی هستیم ولی بعد از گذر از روزهای بارشی با گرم شدن هوا هستیم که منابع ذخیره آب را دچار مشکل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *