۲.۵ هکتار از جنگل‌های مازندران طی ۷۲ ساعت گذشته در آتش سوخت

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ منطقه ساری گفت: باتوجه به گرمای هوا و برگ‌ریزان و افزایش احتمال حریق، تمام خودروها آبگیری و تمام قرق‌بانان درحالت آماده‌باش هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مجید ذکریایی درباره آخرین وضعیت حریق در جنگل‌های مازندران امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: طی  ۷۲ ساعت گذشته شاهد وقوع ۵ فقره حریق در جنگل‌های آمل، سوادکوه، نکا، گلوگاه و بهشهر به میزان ۲.۵ هکتار بودیم.

وی با اعلام اینکه دلیل همه حریق‌ها، عامل انسانی بوده است، افزود: باتوجه به برگ‌ریزان و همچنین روزهای گرم همراه با وزش باد توصیه ما به همه جنگل‌نشینان، روستاییان، دامداران، گردشگران وسایر افراد این بوده که از روشن کردن حریق در جنگل‌ها خودداری کرد و درصورت ضرورت حتما نسبت به خاموش شدن کامل حریق اطمینان حاصل کنند؛ چراکه باتوجه به برگ‌ریزان برگ‌ها حرکت کرده و موجب گسترش حریق در سطح جنگل‌های می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ منطقه ساری با تاکید بر حفاظت از جنگل‌ها، یادآور شد: باید با طبیعت مهربان باشیم، به‌ این دلیل که جنگل امانت است و باید به دست نسل‌های آینده برسد.

ذکریایی تصریح کرد: باتوجه به اینکه بیشتر حریق‌ها در مناطق صعب‌العبور رخ می‌دهد به همین دلیل با پیگیری‌های انجام شده با ستاد مقابله با بحران هماهنگ کردیم تا یک فروند در این ایام برای مهار حریق درنظر گرفته شود البته این مهم درصورت شرایط جوی مناسب است.

وی از همکاری مردم، روستاییان، جنگل‌نشینان، دوستداران طبیعت و دامداران در مهتر حریق تقدیر کرد و گفت: باتوجه به شرایط و وسعت جنگل‌ها تعداد نیروها و امکانات ما با حالت ایده‌آل فاصله دارد که ضرورت دارد در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

  فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ منطقه ساری در پایان گفت: باتوجه به گرمای هوا و برگ‌ریزان و افزایش احتمال حریق، تمام خودروها آبگیری و تمام قرق‌بانان درحالت آماده‌باش هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *