اعزام ۸ گروه جهادی به مناطق برفی گیلان / راه‌های ارتباطی با روستاها هنوز مسدود است

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی گفت: با توجه به بارش برف در این استان حدود ۸ گروه جهادی در قالب تیم‌های کمک رسان به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

به گزراش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با فرارسیدن موج سرما در کشور بارش باران و برف راه‌های ارتباطی بسیاری از استان‌های دچار مشکل شده و این در حالی است که استان گیلان و شهرستان خلخال در وضعیت بحرانی به سر می‌برند. به طوری که ارتفاع برف در برخی از نقاط استان گیلان به ۱.۵ متر رسیده است، تردد در ۵۲ شهر این استان را دچار مشکل کرده است.
بارش برف بی سابقه در گیلان طی در روز گذشته باعث مسدود شدن راه‌های ارتباطی و روستاه‌ها و شهر‌های این استان شده است به طوری که بسیار از مسافران ساعت‌هابه خاطر کولاک در جاده مانده‌اند متاسفانه بارش برف در این استان موجب فوت ۷ نفر در شهر‌های رودبار و رشت بر اثر سقوط بهمن شده است و حدود ۷۸ نفردر اثر ضربه و سر ماخوردگی مصدوم شدند.
جعفری، مسئول جهاد سازندگی رشت در رابطه به خبرنگار ما گفت: با توجه به بارش برف در این استان حدود ۸ گروه جهادی که از دانشگاه‌های رشت در قالب تیم‌های کمک رسان به مردم خدمت رسانی می‌کنند.متاسفانه تجهیزات لازم برای کمک رسانی نداریم و از سازمان‌ها در خواست کمک کردیم.  

  مسئول جهاد سازندگی رشت در ادامه تاکید کرد: راه‌های ارتباطی با روستا‌ها هنوز مسدود است و نمی‌توانیم به این مناطق امداد رسانی کنیم درحال حاضر و فقط راه‌های اصلی باز شده است اکنون مشکل بیشتر در منطقه سراوان تا امام زاده هاشم است که بسیاری از مسافر‌ها در این مناطق مانده اند و با کمک راهداری و سپاه استان اسکان داده می‌شوند.
وی با اشاره به تخمین خسارت‌های وارده شده در این مناطق افزود: در حال حاضر مردم بیشتر برای تردد مشکل دارند و نمی‌شود خسارت‌ها به وجود آمد را تخمین زد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *