١۶ شهرستان سیستان و بلوچستان درگیر بیابان است/ وجود ٣۴ کانون بحرانی فرسایش خاکی و بادی در استان

صبح روز دوشنبه در نشست دیوان محاسبات با منابع طبیعی استان، مدیر کل دیوان محاسبات استان سیستان و بلوچستان با تقدیر از تلاش‌های این اداره کل در گستره وسیع استان گفت: از نظر اعتبارات بیشترین سهم به استان تعلق گرفته و خدمات شایسته ای به مردم منطقه ارائه شده است.

ابراهیم ویسی در این جلسه، سیستان و بلوچستان را گنج پنهان در تمامی عرصه ها برشمرد و تاکید کرد: برای تحقق اهداف توسعه مشارکت مردم بسیار نقش اساسی دارد.

ابراهیم ویسی فلسفه وجودی همه دستگاه‌های اجرایی را خدمت به مردم و عدم بهره گیری مناسب از فرصت ها را آفت اداری معرفی کرد.

مدیر کل دیوان محاسبات با اشاره به سند آمایش چشم انداز استان اظهار داشت: همه بخش های اجرایی می‌بایست در قالب یک برنامه،  اهداف را از ابتدا تا انتها قابل دفاع و هدفمند طراحی و اجرا کنند تا برآیند کار، تحقق مطلوب سیاست ها باشد.

وی حوزه کاری دیوان محاسبات را علاوه بر وظایف سنتی ، حسابرسی عملکردی و ترک فعل همه دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد و خواستار نظارت دقیق و آگاهانه در بهنگام و بهینه مصرف کردن اعتبارات توسط همه دستگاه‌های اجرایی شد.

ویسی انجام فعالیت های آبخیزداری و توجه به بهداشت آب و خاک را با توجه به شرایط اقلیمی استان بسیار حائز اهمیت دانست.

١۶ شهرستان سیستان و بلوچستان درگیر بیابان است/
وجود ٣۴ کانون بحرانی فرسایش خاکی و بادی در استان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: سیستان و بلوچستان بعنوان پهناورترین استان در کشور، علیرغم واقع شدن در کمربند خشک جهان و محدودیت های شدید اقلیمی به لحاظ منابع طبیعی بسیار حائز اهمیت است.

عبدالباسط پاکزاد افزود: علیرغم اینکه ٣٠ درصد مساحت این استان بیابان است ولی خوشبختانه واجد یک میلیون و ٢٠٠ هزار هکتار جنگل است که مجموع این سطوح یک بزرگ آبخیز بوده و منشا تولید آب است.

وی وسعت و پراکندگی، خشکسالی های ممتد، فرسایش عمده بادی و خاکی، بارش کم و پراکنش نامطلوب در بارش، دوره های فرا خشک و کمبود منابع اعتباری را مهمترین چالش های منابع طبیعی برشمرد و بیان کرد: ١۶ شهرستان استان درگیر بیابان بوده و ٣۴ کانون بحرانی با گستره ٢ میلیون و ۵٠٠ هزار هکتار با بیشترین فرسایش بادی و خاکی در سطح استان وجود دارد که فعالیت های منابع طبیعی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

پاکزاد اجرای کاداستر اراضی، مالچ پاشی، نهال کاری، آبخیزداری، پخش سیلاب و پروژه های مدیریتی را عمده پروژه های شاخص اجرایی این اداره کل اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *