گیلان با بحران آب مواجه است/ ضرورت سرعت عمل مدیران برای رفع مشکل

امام جمعه رشت با اشاره به وجود بحران آب در این استان، گفت: مدیران و مسئولان گیلان باید برای رفع این مشکل سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج، بسیج را لشکر مخلص خدا عنوان و اظهار کرد: در سال‌های گذشته بارها شاهد بودیم بسیج در همه بحران‌ها و حوادث در کنار مردم بوده است.

وی در ادامه به صدور حکم اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان چشم نظام است و در بسیاری از لایه‌های جامعه نقش آفرین است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به افت و خیزهای این شورا در سال‌های گذشته، گفت: وجود مشکلات فرهنگی در سطح جامعه به دلیل عدم کارایی و عملکرد مناسب این شورا در برخی از برهه‌های زمانی بوده است.

وی سیاستگذاری، تدوین ضوابط و قوانین و همچنین نظارت را سه وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان و اضافه کرد: نداشتن سیاست مناسب در زمینه زنان، تبلیغات، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و مقابله با تهاجم فرهنگی سبب شده دشمن تا خانه‌های مردم پیشروی کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین در ادامه از نبود متولیان منسجم درباره مساجد انتقاد کرد و افزود: مسجد پایگاه انقلاب اسلامی و باید یک متولی منسجم و مستقل داشته باشد تا اجازه به مهری به این مرکز مهم و مقدس را ندهد.

وی با تأکید بر اینکه باید برنامه و قانونی در راستای جذب مدیران، اساتید دانشگاه‌ها از سوی شورای انقلاب فرهنگی تهیه و تدوین شود، گفت: عده‌ای با نفوذ بدون داشتن سابقه و یا رزومه مناسب و قوی به عنوان مدیر و استاد جذب می‌شوند.

عمل به مُر قانونی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مانع ریزش مدیران می‌شود

آیت الله فلاحتی به نبود یک آرایش درست و نظارت قوی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره و بیان کرد: عمل به مُر قانون از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی از ریزش مدیران جلوگیری خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات فراوان موجود در جامعه به ویژه گرانی‌ها، گفت: گرانی روح و روان مردم را آزار می‌دهد و در هر بخشی شاهد تورم و گرانی هستیم مسئولان و مدیران باید به صورت اثرگذار و میدانی وارد عمل شود.

امام جمعه رشت به نگرانی‌های مردم اشاره و بیان کرد: افسارگسیختگی در ارتقا و ارتفاع قیمت کالای اساسی پیش آمده و دولت باید با سرعت بیشتری در این بخش تلاش کند ضمن اینکه موانع و مشکلات را به غیر از آنها که به مصلحت نیست، به مردم بگوید.

آیت الله فلاحتی بر تغییر سریع مدیران گذشته توسط مسئولان کشوری و استانی تاکید کرد و افزود: نیروهای انقلابی که به نظام و مردم اعتقاد دارند باید در تصدی‌ها گمارده شوند.

وی با بیان اینکه موضوع آب به ویژه آب شرب در برخی مناطق گیلان به مرحله بحرانی رسیده است، تصریح کرد: استاندار و متولیان مربوطه باید برای رفع بحران آب با سرعت عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *