حوادث طبیعی چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به کشاورزی مازندران خسارت زد

معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان خسارت وارده ناشی از حوادث طبیعی را طی سال جاری به بخش کشاورزی چهار هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین نگهدار عصر دوشنبه در ستاد مدیریت بحران استان در استانداری با اشاره به اینکه امسال حوادث مختلف شامل سیلاب، برف و سرما به بخش کشاورزی خسارت های زیادی زده است، مجموع خسارت ها را بیش از چهار هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با عنوان اینکه در سیلاب هفته گذشته باغات کیوی، گلخانه ها و اراضی کشاورزی در غرب استان دچار خسارت شدند، رقم ریالی خسارت وارده را ۷۴۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: بیشترین میزان خسارت به میزان ۵۴ میلیارد تومان در تنکابن، ۱۰ میلیارد تومان در رامسر و شش میلیارد تومان در نوشهر بوده است.

وی خسارت به ۲۵۰ کلنی زنبور عسب و تعدادی انبار نهاده های دامی را از دیگر خسارت ها بیان کرد.

علی اصغر آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن مازندران نیز با اظهار اینکه ۱۴۰ میلیارد ریال خسارت سیلاب به بخش مسکن در استان بوده است، گفت: ۱۹۲ واحد دچار خسارت آبگرفتگی و ۴۳ واحد نیز خسارت معیشتی وارد شده است.

وی با تاکید براینکه هیچ واحد مسکونی خسارت ۱۰۰ درصدی ندیده است، گفت: ۲۶ طرح هادی روستایی نیز دچار آسیب شد.

محمدابراهیمی یخکشی مدیرعامل آب منطقه ای مازندران نیز مشارکت دستگاه ها را برای ساماندهی رودخانه ها ضروری دانست و گفت: هفت هزار کیلومتر رودخانه در استان جریان دارد که نیاز به اعتبار استانی برای لایروبی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *