شرایط اقلیمی بجنورد را در معرض آلودگی هوا قرار داده است

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: استان به ویژه بجنورد به دلیل شرایط اقلیمی و توپوگرافی، در معرض هوای آلوده قرار دارد لذا باید در این خصوص راهکار مهندسی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا هوایی عصر یک شنبه در کارگروه قانون هوای پاک خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای دستورالعمل‌های قانون هوای پاک هستند و بررسی تمام ابعاد این قانون نیز باید جدی گرفته شود.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست مهم‌ترین مسئله هر کشوری تلقی می‌شود، گفت: حفاظت از محیط زیست مشمول مسائلی همچون توجه ویژه به فضای سبز، ایجاد هوای پاک، استفاده بهینه از منابع طبیعی است.

وی عدم وفاق و همدلی در حوزه محیط زیست با دستگاه‌های اجرایی را یکی از مشکلات این حوزه در کشور عنوان کرد و افزود: باید از تمامی قوانین این حوزه به لحاظ اهمیت بالای آن تمکین کرد و طرح‌های پخته و جامعی را به مرحله اجرایی و عملیاتی رساند.

هوایی با بیان اینکه خراسان شمالی به نسبت سایر استان‌ها از هوای پاک بیشتری بهره مند است، بیان کرد: استان به ویژه شهرستان بجنورد به دلیل شرایط اقلیمی و توپوگرافی منطقه در معرض هوای آلوده قرار می‌گیرد اما باید در این خصوص راهکار مهندسی ارائه داد.

وی خاطرنشان کرد: علت اصلی آلایندگی محیط زیست شهر بجنورد مرتبط با مجموعه شهرداری است زیرا راه‌های داشتن هوای پاک در اختیار مدیریت شهری می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *