۱۱ استان دچار برف و کولاک شدند/ امدادرسانی هلال احمر به ۷۳۴ نفر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در آب گرفتگی و برف و کولاک امروز، نجاتگران به ۷۳۴ نفر امداد رسانی کردند.

مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار کرد: بر اساس تغییرات شرایط جوی، ۱۱ استان آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، فارس، قزوین، قم، کردستان، گیلان، مازندران و مرکزی دچار تغییرات شرایط جوی از جمله آب گرفتگی و برف و کولاک شدند.

وی گفت: عوامل عملیاتی هلال احمر کشور در این استان ها به ۷۳۴ نفر امداد رسانی کردند و دو نفر را جهت دریافت درمان پزشکی به مراکز درمانی منتقل کردند.

ولی پور تصریح کرد: بر اثر بارش شدید باران، ۳۱ واحد مسکن دچار آب گرفتگی شده بود که توسط عوامل عملیاتی تخلیه آب انجام و ۴۳ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: ۲۳۰ نفر از نیروهای عملیاتی در قالب ۵۸ تیم با بهره برداری از ۵۴ خودرو عملیاتی به هموطنان خدمات خود را ارائه کردند.

امدادرسانی نجاتگران به یک هزار و ۲۱۶ هزار نفر در سه روز گذشته

ولی پور اظهار کرد: از سه روز گذشته تاکنون، ۱۷۳ عملیات امداد و نجات در سطح کشور انجام که نجاتگران به یک هزار و ۲۱۶ نفر امداد رسانی کردند.

وی ادامه داد: در این عملیات ها ۱۲۲ نفر دچار مصدومیت شدند که ۹۵ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان این که عوامل عملیاتی هلال احمر ۱۸ نفر را نیز اسکان اضطراری دادند، گفت: تا اطلاع ثانوی و بر اساس راهداری، جاده چالوس و قطعات اول و چهارم آزاد راه‌ تهران_ شمال مسدود است.

ولی پور به ۷ کوهنورد گرفتار در برف ارتفاعات دنا اشاره و تصریح کرد: ۷ کوهنورد در گردنه خرمن گردنه بیژن در ارتفاعات دنا گرفتار شرایط جوی شده و بازگشت آنها به قسمت های پایین امکان پذیر نیست.
وی ادامه داد: مکان این کوهنوردان ایمن است و فردا صبح گروه های امدادی به منطقه اعزام می شوند.

به گزارش فارس، بر اساس آخرین وضعیت جوی، بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، زنجان، قزوین، مازندران، همدان، آذربایجان غربی، بوشهر، تهران، فارس، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان همچنان ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *