اعزام ۲۰ گروه جهادی برای امدادرسانی سیل بهنمیر

فرمانده بسیج ناحیه بابلسر از اعزام ۲۰ گروه جهادی برای امدادرسانی سیل بهنمیر خبر داد و گفت: دو قرارگاه جهادی و با حضور بیش از ۱۵۰ نفر جهادگر بسیجی برای امدادرسانی به سیل‌زدگان بهنمیری فعالیت و امدادرسانی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، مصطفی بازوند بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع سیل در بهنمیر طی هفته گذشته اظهار کرد: ۲۰ گروه جهادی در غالب دو قرارگاه جهادی و با حضور بیش از ۱۵۰ نفر جهادگر بسیجی برای امدادرسانی به سیل‌زدگان بهنمیری فعالیت و امدادرسانی کردند.

وی با اشاره به اینکه  تشکیل نشدن سیل‌بند و همچنین عدم لایروبی مناسب در بخش بهنمیر باعث گرفتاری و مشکلات آب‌گرفتگی و همچنین به‌وجود آمدن خساراتی برای مردم این بخش شده است، گفت: با توجه به بارندگی‌های شدید و مداوم در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته مطلع شدیم در بخشی از شهر و توابع و مناطق روستایی بهنمیر دچار سیل و آب‌گرفتگی شده است، بلافاصله سپاه و بسیج شهرستان همراه با بخش خدمات شهرداری بهنمیر و دهیاری و شوراهای محل وارد عمل شد.

فرمانده بسیج ناحیه  بابلسر با بیان اینکه ۱۵۰ جهادگر بسیجی در قالب ۲۰ گروه جهادی وارد عمل شدند، تصریح کرد: تخلیه برخی منازل، تشکیل سیل‌بند در جلوی منازل، لایروبی و تمیزکردن منازل، توزیع سبدکالا به برخی از منازل آسیب‌دیده توسط گروه‌های جهادی به برخی از منازل آسیب‌دیدگان، از جمله اقدامات سپاه و گروه‌های جهادی بسیج شهرستان بابلسر بوده است.

بازوند با بیان اینکه ۵۰ منزل مسکونی و تجاری شهری و ۳۵ منزل روستایی و در مجموع ۸۵ منزل در بخش بهنمیر در این رابطه آسیب دید، افزود : از این تعداد ۱۰ دستگاه خودرو، ۵ منزل مسکونی به همراه ۱۴۰ هکتار مزارع اعم از مرکبات، توت‌فرنگی وکشت دوباره برنج کاملا به زیرآب رفته است.

وی در پایان گفت: با حضور به‌موقع جهادگران و بسیجیان بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف و تعمیر منازل مسکونی آسیب‌دیده سیل‌زدگان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین عطاءالله داداش‌پور امروز درباره خسارت بارش‌های پاییزی طی روزهای گذشته در استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: بیشترین خسارت بازندگی در بخش آب‌گرفتگی بوده است.

وی با اشاره به آب‌گرفتگی روستاهای گالش‌کلا، پارومحله، سرخ‌دشت و بخشی از شهر بهنمیر، افزود:  همچنین شاهد خسارت آب‌گرفتگی به چندین واحد مسکونی، راه روستایی در سوادکوه شمالی و اراضی کشاورزی در بهنمیر بودیم.

معاون مدیریت بحران مازندران بیان کرد: عمده خسارت آب‌گرفتگی مربوط به شهرهای بابلسر، سوادکوه،  سوادکوه شمال، ساری و  بابل بوده است.

داداش‌پور با اعلام اینکه میزان دقیق خسارت‌‌ها درحال برآورد است، تصریح کرد: خسارت آب‌گرفتگی باید توسط کارشناسان برآورد و اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *