مانور بزرگ امداد و نجات زلزله در کرمانشاه اجرا شد

مانور بزرگ امداد و نجات هلال احمر با پیش فرض زلزله، در آستانه سالگرد زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری آبان ۱۳۹۶ کرمانشاه توسط جمعیت هلال احمر و با همکاری دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران، در پارک شرقی کرمانشاه اجرا شد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، امروز(۱۸ آبان) پیش از اجرای این مانور با اشاره به اجرای این مانور با همکاری دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان، اظهار کرد: این مانور بزرگ در راستای ایجاد آمادگی در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه اجرا می شود.

 بازوند با قدردانی از امدادگران جمعیت هلال احمر برای حضور به موقع در صحنه های کمک به همنوعان در حوادث و بحران ها، گفت: در آستانه چهارمین سالگرد زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۱۳۹۶ استان کرمانشاه هستیم، لذا باید امدادگران جمعیت هلال احمردر زمان زلزله ۷.۳ ریشتری کرمانشاه با سرعت پای کار آمدند، را تکریم کنیم.

در ادامه با فرمان استاندار کرمانشاه اجرای مانور بزرگ امداد و نجات در پارک شرقی کرمانشاه آغاز شد و ارزیابان جمعیت هلال احمر با پیش فرض وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری به ارزیابی منطقه آسیب دیده پرداختند.

در ادامه نیز کار امدادرسانی با استفاده از توان نیروهای امداد و نجات هلال احمر و گروه های پاراگلایدر و نیروهای نظامی و انتظامی و… آغاز شد.

این مانور با فرض آسیب و تخریب 10 تا ۳۰ درصدی ۴۰۰ واحدمسکونی و  برجای ماندن ۳۰۰ زخمی و ۳۱ متوفی اجرا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *