معالجه بیماران مبتلا به کرونا در چین سرعت گرفت

سخنگوی کمیسیون بهداشت ملی چین گفت که ضریب معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این کشور به سرعت در حال افزایش است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، میفونگ سخنگوی کمیسیون بهداشت ملی چین روز سه شنبه در مصاحبه مطبوعاتی گفت که ضریب معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این کشور به سرعت در حال افزایش است.

این مقام بهداشتی چین خاطر نشان کرد که نرخ درمان این بیماران در روز ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) ۱/۳ درصد بود، اما اکنون به ۸/۲ درصد رسیده است که پیشرفت‌ها در معالجه بیماران را بخوبی نشان می‌دهد.

وی در پکن به خبرنگاران گفت که در استان خوبی کانون شیوع بیماری در مرکز چین، نرخ درمان بیماران ۱/۲ درصد بود که حالا به ۶/۲ درصد رسیده است و آن‌ها با سرعت بیشتری شناسایی و درمان می‌شوند.

میفونگ افزود: این نتایج نشان می‌دهد که درمان‌های پزشکی در بیمارستان‌های کانون شیوع بیماری و دیگر مراکز پزشکی در سراسر چین موثر واقع شده است.

افزون بر این در استان خوبی در مرکز چین در روز دوشنبه فقط ۲ هزار و ۱۰۰ نفر به کرونا مبتلا شدند که پایین‌ترین رقم ابتلا در ۱۰ روز گذشته به حساب می‌آید.

دیروز بیش از ۶۵۰ نفر در بیمارستان‌های مختلف چین که نزدیک به ۴۰۰ نفر از آن‌ها از استان خوبی بودند، درمان و از بیمارستان مرخص شدند. شمار درمان شدگان به بیش از چهار هزار نفر رسیده که معادل ۱۰ درصد از کل مبتلایان است.

همزمان سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده است که بجای انتقاد‌های فزاینده از چین، باید تلاش‌های این کشور را برای پیشگیری از ویروس مورد حمایت قرار داد. رسانه‌های غربی بخصوص آمریکا در روز‌های اخیر از هیچ تلاشی برای انتقاد از چین دریغ نکرده اند.

روزنامه گلوبال تایمز چین در همین باره می‌نویسد که سنگی نیست که دولت آمریکا و رسانه‌های این کشور به سمت ما پرت نکرده باشد. آن‌ها بجای تمرکز بر پیشگیری از بیماری، فرصت را برای حمله به چین غنیمت شمرده اند.

در همین حال دیوید مالپاس از مسئولان ارشد بانک جهانی، اعطای وام به چین برای مقابله با ویروس کرونا را منتفی دانست و گفت که این بانک فقط کمک‌های فنی در اختیار پکن قرار می‌دهد.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا هم گفته است انتظار می‌رود با گرم‌تر شدن دمای هوا، ویروس کرونا در ماه آوریل ریشه کن شود. چین می‌گوید که واکسن کرونا تا ماه آوریل آماده خواهد شد.

مجلس چین هم کار تدوین اصلاحیه قانون حفاظت از حیات وحش را با هدف مقابله بهتر با ویروس جدید کرونا شروع کرده است. تجارت حیوانات وحشی در چین پس از اشاعه این ویروس، ممنوع شده است.

ویروس کرونا از پایان سال ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان در مرکز چین شایع شد و سپس به دیگر نقاط این کشور و جهان سرایت کرد. چین تاکنون به جز این شهر، ۸۰ شهر در ۲۰ استان دیگر را تحت تدابیر شدید قرنطینه قرار داده است.

کرونا تا روز سه شنبه جان یکهزار و ۱۸ نفر را در چین گرفته و باعث ابتلای بیش از ۴۳ هزار نفر شده است که بیشتر آن‌ها در چین هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *