آلودگی هوای مشهد در وضعیت هشدار قرار گرفت

در حال حاضر کیفیت هوای مشهد با شاخص ۱۶۶ در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارد.

بنابر اعلام مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد و بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه‌های سطح شهر کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد ۱۲۶ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

بیشترین بار آلودگی از ایستگاه خاقانی با شاخص ۱۵۴، ایستگاه سرفرازان با شاخص ۱۵۳ و ایستگاه طرق با شاخص ۱۵۲ گزارش شده و هوای این منطقه در وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام افراد قرار دارد. ایستگاه‌ الهیه با شاخص ۹۹ در شرایط قابل قبولی قرار دارد.

در حال حاضر کیفیت هوا در ایستگاه‌های سجاد با شاخص ۱۰۷، صدف با شاخص ۱۱۰، خیام شمالی با شاخص ۱۳۸، امامیه با شاخص ۱۲۳، شهر با شاخص ۱۲۶، خیام جنوبی با شاخص ۱۰۵، تقی‌آباد با شاخص ۱۱۳، ایستگاه لشگر با شاخص ۱۰۲، نخریسی با شاخص ۱۵۱، ماشین‌ابزار با شاخص ۱۳۱، کریمی با شاخص ۱۴۷ و آوینی با شاخص ۱۱۴ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.‌

براساس این گزارش این شرایط هوایی احتمال افزایش بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان افزایش علائم تنفسی در افراد حساس را در پیش دارد. 

بر این اساس توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی و همچنین سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *