آینده وخیم شاهرود در پی خشکسالی/ مسئولان فقط وعده ندهند

امام جمعه شاهرود گفت: با وجود خشکسالی و کم آبی فراوان، اگر آب مورد نیاز این شهرستان تامین نشود، آینده وخیمی پیش روی مردم منطقه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شاهرود به میزبانی مدرسه قلعه با اشاره به اینکه مسئولان فقط وعده ندهند بلکه به دنبال عملیاتی شدن آنها نیز باشند، ابراز کرد: تأمین آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی سه اولویت مهم در شهرستان شاهرود است.

وی با بیان اینکه با وجود خشکسالی و کم آبی فراوان، اگر آب مورد نیاز این شهرستان تأمین نشود، آینده وخیمی پیش روی این منطقه وجود دارد، ابراز کرد: در صورت تداوم شرایط مردم شاهرود باید برای زندگی به شهرهای دیگر بروند همانطور که امروز بسیاری از روستاهای بی ارجمند خالی از سکنه است.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه باید برای مشکل آب شهرستان اقدام عاجلی کرد چرا که حفر چاه به جای احداث سد، یک نسخه قدیمی و مُسکن موقتی محسوب می‌شود، گفت: متأسفانه در گذشته مسئولان به وعده‌هایشان به خصوص در زمینه آب و تصفیه خانه عمل نکرده‌اند و امروز مشکلات عدیده‌ای گریبان گیر شاهرود است.

امینی با بیان اینکه یک چهارم آب شرب با اهمیت شاهرود به دلیل فرسودگی لوله‌های انتقال هدر می‌رود و کسی پاسخگو نیست، گفت: ۲۰ سال است که تصفیه خانه فاضلاب شاهرود به حال خود رها شده و مسئولان برای آن کاری نمی‌کنند در حالی که پساب ناشی از این زیرساخت می‌تواند کمک‌های شایانی را به شهرستان در زمینه آب کند.

وی با بیان اینکه سوال بزرگ مردم این شهر این است که چرا طرح‌های آب و فاضلاب این شهرستان مدت‌های زیادی به طول کشیده و اجرا نمی‌شوند؟ گفت: همه اذعان دارند که در آینده بر سر آب جنگ به راه خواهد افتاد اما مسئولان دولتی برای آب شاهرود چه اقدامی کرده‌اند؟

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مصلای این شهرستان از دیگر پروژه‌هایی است که سال‌های سال رها شده و اقدامی برای تأمین اعتبار و تکمیل آن نمی‌شود، بیان کرد: مصلا می‌تواند زیرساخت و امکان خوبی را برای تمام شهرستان فراهم کند اما تاکنون هیچکدام از قول‌ها و وعده‌های مسئولان درباره این طرح عملی نشده است.

امینی در دیگر بخش سخنان خود با اشاره به اقتدار ایران اسلامی به خصوص سپاه پاسداران در زمینه دفاع از کشور، تاکید کرد: یک بار دیگر شکست مفتضحانه آمریکا در برابر اقتدار ایران اسلامی، نشان داد که قدرت پوشالی آمریکا رو به افول است.

وی افزود: دزدی نفت آخرین اقدام آمریکا نیست و توطئه آن‌ها ادامه خواهد داشت، همانطور که وقتی دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی را تسخیر کردند با انبوهی از مدارک از بین برده شده درباره این توطئه‌ها علیه ایران و مردم ایران اسلامی روبرو شدند که نشان می‌دهد توطئه‌ها از دیرباز بوده و همچنان هم ادامه دارد لیکن باید هوشیار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *