عملکرد نامطلوب شهرداری کرج در بارندگی‌های اخیر

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: عملکرد شهرداری در بارندگی‌های اخیر نامطلوب بود و شهردار باید پاسخگوی آبگرفتگی‌های شهر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قاسمپور عصر یکشنبه در نشست خود با خبرنگاران با ارائه گزارشی از عملکرد شورای شهر کرج در صحن علنی اظهار کرد: بررسی و تصویب لوایح کمیسیون‌های فرهنگی و حقوقی بخشی از مطالب امروز طرح شده در شورای شهر بود.

وی با بیان اینکه از وظایف اصلی ما در بحث بارندگی و مدیریت نزولات آسمانی ایجاد آسایش برای شهروندان است، تصریح کرد: نحوه جمع‌آوری آب‌های سطحی در کرج دارای اشکالاتی فنی از جمله عمرانی و ساختاری است که باعث ایجاد مشکلات بسیاری شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: میزان بارندگی اخیر به هیچ وجه غیرقابل پیشگیری و حادثه ساز نبود که از این نظر شهرداری باید ضمن بررسی موضوع، پاسخ‌های مناسب را به شورا ارائه دهد.

قاسمپور با بیان اینکه باید جلوی تکرار اتفاقاتی مشابه آبگرفتگی‌های اخیر گرفته شود، خاطرنشان کرد: این دستگاه موظف است نسبت به بررسی شرایط و لایروبی جوی‌ها در فصل گرم و پیش از وقوع بارندگی اقدام کند.

شهرداری پاسخ مناسب بدهد

وی درباره موضوع خطرآفرین بودن آبگرفتگی در زیرگذر ماهان و گودبرداری غیراصولی در منطقه ۵ اظهار کرد: برای این موارد به سرعت از شهردار و تیمش پاسخ و اقدام مناسب می‌خواهیم تا شاهد به وجود آمدن اتفاقات ناگوار نباشیم.

رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر کرج در خصوص نحوه انتخاب سه نفر نیروی دانشگاهی برای مرکز پژوهش‌های شورای شهر بیان کرد: بر اساس اساسنامه حضور سه نفر نیروی دانشگاهی با مدرک حداقل کارشناسی ارشد باید به تصویب شورا برسد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون رئیس شورا باید اسامی را ارائه دهد اما رئیس در این خصوص رویکرد مشورتی پیش گرفت و از هر نفر خواست سه نفر را در این خصوص معرفی کنند. در پایان رزومه افراد منتخب در اختیار همه اعضای شورا قرار گرفت و این موضوع به تصویب رسید.

شورا نظر مشورتی می‌دهد

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر دخالت اعضای شورای شهر کرج در انتصابات شهردار تصریح کرد: بر اساس قانون اعضای شورا حق دخالت در انتصابات شهردار را ندارند اما این قانون به این معنا نیست که نمی‌توانیم معیارها و دلایل انتخاب‌ها و انتصابات را جویا شویم.

به گفته قاسم‌پور، حداقل معیار انتخاب یک مدیر، احراز شرایط صلاحیت است که این امر می‌تواند مورد سوال بنده و همکارانم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بنده تا به حال درباره فردی نه معرفی و نه اصرار کرده‌ام اما چنانچه نظری بپرسند، قطعاً با شناختی که از نیروهای شهرداری دارم، نظرم را اعلام خواهم کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با تأکید بر اینکه اگر این اندازه که برای سیاسی کاری وقت می‌گذاریم به انجام امور می‌پرداختیم، به طور حتم همه چیز حل می‌شد، خاطرنشان کرد: مشکل امروز کشور ما در بیشتر موارد بی پولی نیست بلکه نبود برنامه‌ریزی و دل ندادن به کار است.

رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر کرج متذکر شد: هر کس کار و برنامه داشته باشد، به طور قطع موفق خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *