خشکسالی و سرمازدگی ۳۳ هزار تن تولید محصولات باغی زنجان را کاهش داد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بر اساس برآورد‌ها امسال در اثر خشکسالی و سرمازدگی میزان تولید محصولات باغی در این استان ۳۳ هزار تن نسبت به تولیدات باغی سال گذشته کاهش دارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مظفر یوسفی پور افزود: سال گذشته میزان تولید محصولات باغی در استان ۵۰۰ هزارو ۸۰۰ تن بود، ولی میزان تولید در سال جاری ۴۷۶ هزار تن برآورد شده است.

وی اظهار داشت: دلیل این کاهش تولید، وقوع سرمازدگی و خشکسالی است که کاهش تولید محصولاتی مثل انگور و زیتون را در استان در پی داشت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: از نظر توزیع استانی میزان تولید محصولات باغبانی استان زنجان در جایگاه ۱۸ کشور قرار دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به اجرای طرح فراز (داربستی کردن) تاکستان‌های این استان اشاره کرد و گفت: طرح فراز یا داربستی کردن باغات انگور به عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در استان در نظر گرفته شده است که اجرای آن موجب افزایش کیفیت محصول، مصرف بهینه آب، کنترل آفات و بیماری‌ها و افزایش درآمد بهره برداران می‌شود.

یوسفی پور اظهار داشت: تا کنون طرح فراز (داربستی کردن) تاکستان‌های انگور در هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات استان اجرا شده است.

وی افزود: امسال در صورت اختصاص اعتبار ۱۳میلیارد تومانی برآورد شده، این طرح در ۵۰۰ هکتار از باغات انگور استان نیز اجرایی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *