با آغاز فصل سرما، پیک ششم کرونا آغاز می‌شود

استاندار قزوین گفت: طبق گزارش‌ها با نزدیک شدن به فصل سرما پیک ششم آغاز می‌شود که نسبت به پیک پنجم شرایط سخت‌تری دارد چرا که شیوع ویروس در زمستان سریع‌تر از فصل گرما است.

هدایت‌الله جمالی‌پور در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۳ مهر ماه در استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: در شرایط سخت کرونایی شاهد همکاری خوب مردم با ستاد مقابله با کرونا بودیم اما همچنان برخی از افراد هنجارشکنی می‌کنند و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی توجه هستند به‌طوری‌که شاهد برگزاری دورهمی‌های شبانه در پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر هستیم.

وی افزود: این افراد اغلب به کرونا مبتلا و در بیمارستان بستری می‌شوند، اگر بخواهیم شرایط بهتری در حوزه نشاط و فعالیت اجتماعی داشته باشیم باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم و توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا را جدی بگیریم، در این میان رسانه‌ها می‌توانند به ما در حوزه اطلاع‌رسانی کمک کنند.

استاندار قزوین اظهار کرد: در حال حاضر شرایط استان قزوین نارنجی است و بیش از ۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند بنابراین شرایط عادی نیست و همچنان شرایط سخت پابرجاست، طبق گزارش‌ها با نزدیک شدن به فصل سرما پیک ششم آغاز می‌شود که نسبت به پیک پنجم شرایط سخت‌تری دارد چرا که شیوع ویروس در زمستان سریع‌تر از فصل گرما است.

وی بیان کرد: در حوزه رعایت پروتکل‌ها باید با جدیت بیشتری وارد شویم تا در زمستان شرایط سخت را تجربه نکنیم، در مناسبت‌ها و برنامه‌ها باید توجه کنیم که مبادا برگزاری مراسم منجر به خطر انداختن جان دیگران شود، حتی این امر برای مراسم‌ مذهبی قابل توجیه نیست، ما باید مدافع دین باشیم و مراسم‌های مذهبی را با پروتکل‌ها برگزار کنیم. باید توجه کنیم برگزاری برنامه‌های اربعین باعث تغییر رنگ وضعیت استان نشود تا به‌زودی بتوانیم وارد رنگ زرد شویم.

جمالی‌پور با اشاره به فوت مهدی یعقوبی پیشکسوت عرصه کشتی، ضمن عرض تسلیت به خانواده این ورزشکار، خاطرنشان کرد: برگزاری هرگونه مراسم تشییع و بزرگداشت تنها با مجوز دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی مقابله با کرونا امکان‌پذیر است، با توجه به شرایط فعلی باید دید برگزاری مراسم و تشییع در استان به چه شکل است و تشییع این ورزشکار نیز مانند سایر مردم برگزار شود، زمانی که صحبت از سلامتی است برای ما فرق ندارد که متوفی از چه قشری باشد و رعایت پروتکل‌ها اهمیت دارد، اگر این مراسم مورد اعتراض مردم قرار بگیرد باید از برگزاری آن خودداری کرد.

استاندار قزوین اظهار کرد: طرح مدیریت هوشمند کرونا به‌صورت پایلوت در استان قزوین اجرایی می‌شود، امیدواریم برای استان موفقیت در پی داشته باشد.

نمایشگاه‌ها از ۱۵ مهرماه در قزوین بازگشایی می‌شوند

منوچهر حبیبی، جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: روند واکسیناسیون در استان باید شتاب بیشتری بگیرد چرا که در حال حاضر تنها راهی که در کاهش ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا کمک کننده است انجام واکسیناسیون است، در حال حاضر در برخی نقاط مانند حومه شهرستان تاکستان استقبال از واکسیناسیون کم است.

وی افزود: فرمانداران تأکید کنند که واکسیناسیون به‌صورت جدی انجام شود، پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان این هفته ۷۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان واکسن دریافت می‌کنند، همچنین تا پایان مهرماه کل جمعیت هدف در استان واکسن دریافت می‌کنند و زیرساخت‌ها فراهم است.

حبیبی اظهار کرد: مراسم اربعین ویژه جاماندگان نیز به‌صورت پیاده‌روی خانوادگی انجام می‌شود در واقع دسته‌روی نداریم و هر خانواده به‌صورت مجزا به سمت گلزار شهدا حرکت می‌کنند، همچنین زیارت اربعین طی چند نوبت در گلزار شهدا قرائت می‌شود و برای این کار صندلی و تجهیزات لازم در نظر گرفته شده است که از تجمع جلوگیری شود.

وی یادآور شد: نمایشگاه‌ها و سمینارهای آموزشی نیز از ۱۵ مهر ماه می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند، افرادی که شرکت می‌کنند حتماً باید واکسن زده و تست pcr منفی داشته باشند، همچنین حتی‌الامکان در فضای باز انجام شود، برخی نیز خواستار مسابقه هستند اما در حال حاضر استان قزوین امکان اسکان ندارد تا پایان مهرماه مسابقاتی که شرکت‌کنندگان خارج از استان هستند برگزار نشود.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین بیان کرد: در شرایط نارنجی ۳۰ درصد پرسنل باید در ادارات حضور پیدا کنند اما تشخیص نهایی با توجه به وضعیت دستگاه برعهده مدیر سازمان است و دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز باید نظارت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *