هشدار برای فرونشست زمین در دلفان

فرماندار دلفان خواستار توجه ویژه به دشت خاوه شد و بر رعایت الگوی کشت در این شهرستان و جلوگیری از فعالیت کشاورزان غیربومی تأکید کرد.

نورالدین درمنان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت اسفناک این شهرستان در خصوص آب شرب و کشاورزی، تصریح کرد: اگر دشت خاوه مورد توجه ویژه قرار نگیرد یک بحران بزرگ در شهرستان دلفان ایجاد می‌شود چون که تنها منبع تامین آب پایدار برای شرب و کشاورزی این شهرستان است.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای باید جلوی کشت سیب زمینی را در این شهرستان بگیرند. متأسفانه مشاهده شده که خیلی‌ها به کشت سیب‌زمینی مبادرت می‌کنند.

درمنان اضافه کرد: با توجه به مصرف زیاد آب برای کشاورزی و استفاده از پمپ‌ها، دشت خاوه در انتظار فرونشست بوده و با ادامه این روند، دیر یا زود شاهد این اتفاق خواهیم بود.

فرماندار دلفان گفت: کشاورزان غیربومی به وفور در دلفان دیده می‌شود و اقدام به کشت محصولات آب‌دوست می‌کنند و قطعاً اگر جلوی آنان گرفته نشود، شاهد یک بحران بزرگ در این شهرستان خواهیم بود.

وی با اشاره به وجود ۴۴۰ روستا در این شهرستان، اضافه کرد: حدود ۴۰ روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شوند و روز به روز به تعداد این روستاها افزوده می‌شود.

درمنان یادآور شد: البته بخشی از این روستاها تحت پوشش شرکت آب‌وفاضلاب نیستند که آنها هم مشکلات خاص خودشان را دارند.
 
فرماندار دلفان بیان کرد: با توجه به خشکسالی، اگر مردم در بخش‌های مختلف صرفه‌جویی در بحث آب نداشته باشند، روزهای سختی در پیش خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *