مهار آتش سوزی در تالاب “گروس مهاباد”/۵۰ هکتار از تالاب طعمه حریق شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از مهار شدن آتش سوزی در تالاب ” گروس مهاباد خبر داد و گفت: آتش سوزی در تالاب “گروس” این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی ۵۰ هکتار از نیزارهای فصلی آن را از بین برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فاروق سخنور از آتش سوزی در تالاب “گروس” مهاباد خبر داد و اظهار داشت: آتش سوزی در تالاب “گروس” این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی ۵۰ هکتار از نیزارهای فصلی آن را از بین برد.

وی ادامه داد: به دلیل مرتفع بودن نیزارها، گستردگی آتش و باتلاقی بودن محیط امکان اطفای حریق به راحتی میسر نبود و متاسفانه بیش از ۵۰ هکتار از پوشش گیاهی منطقه در آتش سوخت.

 رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد بیان کرد: آتش سوزی در نیزارهای تالاب فصلی گروس با واکنش سریع یگان حفاظت و قرق بانان تالاب کانی برازان و همکاری جوامع محلی ظرف سه ساعت مهار شد.

وی یادآور شد: علیرغم حضور به موقع آتش نشانان، به دلیل عدم دسترسی خودروهای آتش نشانی به محل آتش سوزی با تلاش جوامع محلی و به کارگیری سه دستگاه تراکتور با شخم زدن اراضی حاشیه، ایجاد آتش بر و جانفشانی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست آتش سوزی مهار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *