کاهش ۸۶ درصدی حریق در جنگل‌ها و مراتع استان ایلام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام از کاهش ۶۸ درصدی آمار حریق در جنگل‌ها و مراتع استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ رضا احمدی افزود: هر ساله قبل از شروع فصل گرما و وقوع حریق در سطح جنگل‌های استان، با تمامی فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شورای‌های اسلامی شهر و روستا جلسات متعددی در راستای پیشگیری از وقوع حریق برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد : در استان ایلام ۹۶ نقطه بحرانی وقوع حریق بر اساس آیتم‌های کارشناسی شده و میزان تکرار حریق، در سطح استان شناسایی شده است و در این مناطق نیز اقدام به ایجاد آتش بر شده و گشت‌های موتوری و خودرویی نیز در این مناطق مستقر شده و در مناطق فوق بحرانی در زمینه حریق پایگاه‌های اطفای حریق راه اندازی شده است.

بگفته احمدی در راستای حفاظت از مناطق بحرانی در سطح جنگل‌ها و مراتع استان، ۸۹ نقطه به مساحت ۴۱۸ هزار هکتار در سطح استان شناسایی که نیرو‌های یگان حفاظت و اطفای حریق به صورت شبانه روزی در این مکان‌ها مستقر و تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده است.

وی گفت : مردم استان می‌توانند برای گزارش هر نوع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع استان با شماره ۱۵۰۴ به صورت رایگان تماس بگیرند و بر این اساس همکاران ما در منابع طبیعی، یگان‌های حفاظت با هماهنگی با سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط و با حضور نیرو‌های واکنش سریع برای اطفای حریق وارد عمل می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *