حمل و نقل، منشاء بیش از ۷۰درصد آلودگی هوای مشهد

رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر مشهد گفت: بر اساس مطالعات سیاهه انشار آلودگی هوای مشهد، منشاء بیش از ۷۰درصد آلودگی هوا، حوزه حمل و نقل، خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، ایمان فرهمندی با اشاره به کاهش کیفیت هوای شهر مشهد طی روزهای اخیر افزود:راندمان آلودگی هوا ناشی از تردد با ناوگان اتوبوسرانی تقریبا یک پنجم خودروی شخصی است و از سوی دیگر سفر با قطارشهری، به‌خاطر برقی بودن، هیچ گونه آلودگی موضعی ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: سیاست کلان و هدف اصلی حوزه حمل‌ و نقل مدیریت شهری برای مدیریت آلودگی هوا، سوق دادن سفرهای شهروندان به سمت سیستم حمل‌ و نقل همگانی و عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی است لذا از یک سو باید ظرفیت‌سازی کافی در این حوزه صورت گیرد و از سوی دیگر پوشش شبکه و کیفیت ارائه خدمات به شهروندان افزایش یابد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت:در کنار این اقدامات، به‌عنوان مکمل می‌توان محدودیت‌هایی نیز برای خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها لحاظ کرد.

فرهمندی افزود: روزانه بیش از  یک میلیون دستگاه خودرو در مشهد مقدس تردد و هوای پاک این شهر را آلوده می کنند.

وی گفت: کیفیت هوای این کلانشهر در روز پنجشنبه ۱۸شهریور ماه برای پنجمین روز متوالی در وضعیت هشدار برای همه سنین قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *