مناطق حیاتی در حادثه سیل نیازمند اقدامات فوری است

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: با توجه به نزدیکی فصل سرما نیاز است برخی مناطق آسیب دیده از سیل مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر سرهنگ امیرعلی حسینیانی در نشست ستاد استانی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که پیش از ظهر پنج‌شنبه در سالن جلسات ساختمان شهید پرویز سپاه صاحب‌الامر (عج) استان برگزار شد اظهار کرد: در طی رویداد حادثه ناگوار سیل نیروهای ما در طی کمتر از ۳ ساعت وارد منطقهٔ اوج و پیش از طلوع آفتاب وارد منطقه الموت شدند و در قالب یک رزمایش عینی در مقابل بحران به وجود آمده ایستاده و عملیات خدمت‌رسانی و جلوگیری از آسیب‌های جدی را انجام دادند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اذعان کرد: حدود ۱۰۰ گروه جهادی با هزار و ۳۲۰ نفر به دو شهرستان آسیب‌دیده اعزام شدند.

این مسئول ابراز کرد: در طی این اعزام اقداماتی نظیر لایروبی ۱۱۰ منزل، بازگشایی ۳۰ معبر روستایی، بازگشایی سردهنه‌های کشاورزی، پروژهٔ آب و برق‌رسانی به مناطق، توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی به روستاهایی که به‌طور ویژه آسیب‌دیده بودند و توزیع ۵۰۰ هزار غذای گرم انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ خودروی عملیاتی و ۵۰ دستگاه ایاب و ذهاب در این مناطق حاضر شدند عنوان کرد: ما تا آخرین لحظه نیاز مردم در پای صحنه عملیات ایستاده‌ایم.

وی گفت: برخی مناطق و پروژه‌ها در حادثه سیل خسارات جدی دیده‌اند و در شرایط حیاتی قرار دارند که لازم است تا پیش از آغاز فصل زمستان مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

حسینیانی در پایان گفت: پل تخریب‌شده روستای ساغران سفلی به‌عنوان تنها راه دسترسی مردم روستا، مسیر انحرافی آوج و احداث دو پل در منطقه طارم نیازمند توجه است که پیش از فصل سرما باید مرمت و احداث شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *