معضلات زیست محیطی و خشکسالی توسط مسئولان استان سمنان پیگیری شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به معضلات زیست محیطی و خشکسالی در استان، گفت: منابع طبیعی در این راه با نهادهای ذی صلاح تعامل داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل و مسئولان منابع طبیعی استان سمنان به میزبانی دفتر خود با اشاره به اینکه امروز بیابان‌زایی خطری است که این استان را تهدید می‌کند، بیان کرد: منابع طبیعی سرمایه ملی است و باید در حفظ آن کوشا بود چرا که در صورت تخریب مراتع و جنگل‌ها است که استان ما به سمت بیابانی شدن می‌رود.

وی با بیان اینکه تهدیداتی مانند خشکسالی و کم آبی این استان را گرفتار کرده است، افزود: همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع مشکلات مراتع، کم آبی، جنگل‌ها و… به خصوص مشکلات مرتبط با مردم حاشیه کویر و مراتع که در واقع جامعه بومی منطقه محسوب شده و حضورشان به خودی خود نگهدارنده انفال است، در زمره مطالبات ما از مسئولان است.

امام جمعه سمنان خواستار پیگیری معضلات زیست محیطی و منابع طبیعی استان شد و گفت: منابع طبیعی و انفال امانت خدا در دست انسان است و باید این امانت‌های الهی را برای نسل‌های بعدی حفظ کنیم از سوی دیگر معتقد هستیم که جنگل‌ها از بزرگترین سرمایه‌های کشور هستند و در شرایط جدید که با تغییرات اقلیمی شدید و خشکسالی روبرو هستیم باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به حفظ این موهبت و سرمایه الهی اهتمام داشته باشیم.

مطیعی خواستار فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی در قالب آموزش در زمینه‌های منابع طبیعی و محیط زیست شد و افزود: استفاده از زبان هنر، فیلم و انیمیشن همچنین استفاده از فضای مجازی در این راه می‌تواند یکی از راهکارهای مؤثر در زمینه توسعه فرهنگ مراقبت از انفال باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *