گرما از اصفهان دست بردار نیست/ احتمال بارندگی از نیمه دوم شهریور

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: اصفهان در شهریور ماه همچنان افزایش یک تا ۲ درجه‌ای دمای فراتر از نرمال را خواهد داشت.

نوید حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: افزایش دما به ویژه غرب استان و سرچشمه‌های آبی زاینده رود و نواحی شمالی و مرکزی اصفهان را در برمی‌گیرد و افزایش دما در بیشینه‌ها رخ خواهد داد.‌

وی افزود: همچنین از نیمه دوم شهریور در نواحی غربی استان بارش‌های رگباری پراکنده و محلی را خواهیم داشت که طبق آمار بلند مدت بارندگی در این ماه خیلی بر منابع آبی تأثیر گذار نیست زیرا در حقیقت شهریور جزو ماه‌های بارشی اصفهان محسوب نمی‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: این هفته نیز جوی پایدار در سطح استان حاکم است و آسمان بسیاری از مناطق صاف تا کمی ابری و در ساعات بعد از ظهر گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین یک تا ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر کاهش می‌یابد، ادامه داد: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی بیان داشت: بادرود و مهاباد با دمای ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش بینی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *