خسارت بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به مازندران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: در سیل اخیر در سطح استان مازندران بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان خسارات به بخش‌های مختلف وارد آمده است و گزارش این خسارات توسط استاندار مازندران به هیأت دولت ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی اصغر احمدی در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده بخش کجور با اشاره به اینکه تصمیمات خوبی برای مناطق آسیب دیده از سیل گرفته شده است، اظهار داشت: شهر کجور به دلیل شرایط توپوگرافی آن، عموماً خیابان‌های این شهر بر اثر بارندگی‌های شدید به عنوان مَسیل نقش هدایت کننده آب عمل می‌کنند و شهر را دچار چالش می‌کند.

وی ادامه داد: در بازدید امروز مقرر شد تا سازمان بسیج سازندگی در مکانی که ضرورت دارد نسبت به احداث کانال سنگی و استانداری مازندران و اداره مدیریت بحران آن نیز برای تأمین اعتبار اقدام کند.

سیل شهر کجور

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: همچنین ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ه) تا روز شنبه اقلام مورد نیاز مانند فرش، یخچال و دیگر لوازم خانگی ضروری که به دستور دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور دستور آن را صادر کرده است، در شهر کجور و روستاهای بین سیل‌زدگان توزیع شود.

سیل شهر کجور

وی بیان داشت: همچنین کمیته امداد مازندران هم در راستای وظیفه ذاتی خود یعنی ساخت و تعمیر مسکن کمک‌های لازم را انجام خواهد داد.

احمدی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز به ۱۵ واحد مسکونی تسهیلات معیشتی پرداخت کند که از هفته آینده عملیاتی می‌شود و منابع طبیعی غرب مازندران نیز برای جلوگیری از تکرار خسارات ناشی وقوع سیلاب، در بالادست شهر کجور اقدام به اجرای طرح‌‌های آبخیزداری از جمله سیل‌ بندهایی که ضرورت دارد اجرایی کند.

سیل شهر کجور

وی تصریح کرد: از آنجایی که بخشی از شهر کجور دارای آثار میراث فرهنگی است به همین منظور مدیرکل میراث استان درخواست داریم مثل همیشه همکاری‌های لازم را داشته باشند تا در این حوزه نیز اقدامات ضروری صوت گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران درباره میزان خسارات وارده سیلاب در سطح استان مازندران تصریح کرد: در سیل اخیر در سطح استان مازندران بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان خسارات به بخش‌های مختلف وارد آمده است و گزارش این خسارات توسط استاندار مازندران به هیأت دولت ارسال شد و منتظر تصمیم دولت در این زمینه هستیم که با ابلاغ مصوبات دولت، ما بر اساس مصوبات برای پرداخت یا جبران بخشی از خسارات وارده اعم از تأسیسات زیربنایی، مسکن و کشاورزی اقدام خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *