گرما در روز پنجشنبه و جمعه هفته جاری در ایلام به اوج خود می‌رسد

هوای گرم تا روز شنبه هفته آینده در سطح استان ماندگار است؛ اوج گرما در این هفته در روزهای پنج‌شنبه و جمعه خواهد بود و در نواحی گرمسیر به ۵۰ می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، هوای گرم تا روز شنبه هفته آینده در سطح استان ماندگار است؛ اوج گرما در این هفته در روزهای پنج‌شنبه و جمعه خواهد بود؛ انتظار داریم دمای هوا در نواحی سردسیر استان تا حدود ۴۰ درجه و در نواحی گرمسیر استان تا دمای ۵۰ درجه برسد.

روز پنج شنبه وزش باد نسبتا شدید تا شدید را داریم؛ به دلیل افزایش دمای هوا مصرف آب و برق بالا خواهد رفت و توصیه می‌شود مردم در مصرف انرژی صرفه جویی لازم را داشته باشند.

نیاز است کشاورزان دور آبیاری محصولات خود را بالا ببرند و ساعات آبیاری خود را در ساعت خنک روز قرار دهند تا هم دچار تنش دمایی نشوند و هم آب کمتری استفاده کنند. 

به دلیل افزایش دما به ویژه در دو روز آخر هفته افراد حساس از قبیل سالمندان، کودکان، زنان باردار و بیماران بهتر است در ساعات گرم روز در فضای باز فعالیت نداشته باشند.

کمترین دمای صبحگاهی امروز در شهر ایلام و شهرستان بدره با دمای ۲۱ درجه و گرمترین دمای روز گذشته در شهرستان‌های مهران و دهلران با دمای ۴۵/۸ درجه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *