خشکسالی اشک پیازکاران طارم را درآورد

مسئول زراعت جهادکشاورزی طارم گفت: ۱۹۸۰ تن پیاز در این شهرستان برداشت شد، این در حالی است که خشکسالی به ۳۰ درصد مزارع خسارت وارد کرد.

آرش محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با برداشت پیاز در طارم، اظهار کرد: برداشت پیاز در این شهرستان از اول مردادماه آغاز شده و تا پایان ماه جاری ادامه می‌یابد که محصول تولیدی این شهرستان علاوه بر مصرف داخل و استان، به سایر استان‌ها نیز صادر می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال زراعی ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ حدود ۹۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان طارم به کشت پیاز اختصاص یافته، پیش‌بینی می‌شود که حدود ۱۹۸۰ تن از این محصول در طارم برداشت شود که البته بروز خشکسالی شدید، این محصول را با خسارت ۳۰ درصدی مواجه کرده‌ است.

این مسئول تصریح کرد: ۱۵۰ نفر بهره‌بردار شهرستان طارم به کشت و کار محصول پیاز مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند که در همین راستا مدیریت جهادکشاورزی طارم نیز اقداماتی را در خصوص محصول پیاز انجام می‌دهد.

مسئول زراعت جهادکشاورزی طارم خاطرنشان کرد: تامین نهاده‌های مورد نیاز، برگزاری برنامه‌های آموزشی گروهی و انفرادی، بازدیدهای کارشناسی، ارائه توصیه‌های فنی و تلاش در راستای تنظیم بازار فروش، از جمله اقداماتی است که توسط مدیریت جهادکشاوزی شهرستان طارم در خصوص محصول پیاز انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *