احداث نخستین بیمارستان صحرایی هلال احمر در خراسان رضوی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: اولین بیمارستان صحرایی هلال احمر به‌منظور تسریع در امر کمک‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در سبزوار راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، دکتر سید مجتبی احمدی اظهار کرد: در راستای لبیک به سخنان داهیانه و تاکیدات مقام ‌معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه تمام نهادها بر مسئله کرونا و همچنین دستورات رئیس جمهوری و رئیس جمعیت هلال احمر کشور، بیمارستان صحرایی در محل بیمارستان واسعه سبزوار به ظرفیت بستری ۳۰ نفر احداث شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: پس از نخستین جلسه قرارگاه استانی ستاد کرونا در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی و تصویب احداث بیمارستان صحرایی، تیم BHCU سبزوار امروز طی مدت سه ساعت این بیمارستان صحرایی را برپا کردند.

وی ادامه داد: هلال احمر خراسان رضوی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون همراه دانشگاه‌های علوم پزشکی با تمام توان و ظرفیت در جهت مهار کووید۱۹ فعالیت کرده است، به‌طوری که از بدو تولد ویروس کرونا علاوه بر مراکز غربالگری در سطح کلیه شعب دو مرکز هوایی و زمینی خراسان رضوی فردوگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد و مرز دوغارون تایباد نسبت به غربالگری تب‌سنجی و تشخیص PCR به کلیه مسافران تا هم اکنون ارائه خدمت کرده است. 

احمدی با اشاره به ۲۴ مرکز بانک امانات پزشکی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: تعداد ۱۶۵ دستگاه کپسول اکسیژن در بانک امانات هلال احمر شعب وجود دارد که ۵۵ دستگاه از این کپسول‌ها توسط مردم خیر و نوع‌دوست به هلال احمر اهدا شده است، همچنین ۴۱ دستگاه اکسیژن‌ساز نیز که مبلغ هر دستگاه به ارزش ۲۰ میلیون تومان است، به‌صورت امانی در کلیه شعب از بدو ورود منحوس کرونا تاکنون در اختیار متأثران ناشی از بیماری کرونا قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تشریح کرد: با توجه به اینکه داروخانه هلال احمر به‌عنوان یکی از مراکز اصلی تأمین داروی کرونا در کشور است تا کنون به بیش از ۱۷۰ هزار نفر ارائه خدمت کرده است.

گفتنی است؛ بانک امانات پزشکی هلال احمر خراسان رضوی با ۳۶۵ قلم کالا از قبیل تشک مواج، ویلچر و مانومتر در خدمت بیماران کرونایی تا کنون بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *