خسارت ۲۰۰میلیارد تومانی سیل به آذربایجان شرقی

در جلسه ستاد فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کلیبر اعلام شد: سیل ۱۷مرداد ماه امسال ۲۰۰میلیارد تومان به شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند خسارت زده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی، در این جلسه که با حضور نیکزاد نایب رئیس مجلس و نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد مقرر شد از طریق سازمان مدیریت بحران کشور ۶۵میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و ۶۵میلیارد تومان بلاعوض به طور عام برای جبران خسارات بخش کشاورزی مناطق سیل زده اختصاص یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی هم اعلام کرد: سیل در بخش راه نیز ۳۰میلیارد تومان خسارت وارد کرده و ۲۰کیلومتر راه روستایی و ۲۰پل و دهنه پل دچار خسارت و ویرانی شده است.


هنربر افزود: ۲۵میلیارد تومان در بخش آب و تصفیه خانه، ۱۵.۵میلیارد تومان در بخش مسکن و پنج میلیارد تومان در بخش گاز خسارت‌های دیگری است که سیل شهرستان‌های سه گانه استان به همراه داشته است.

هنربر با اشاره به اینکه ۶روستا جزو مهمترین مناطق سیل زده و آسیب دیده به حساب می‌آید گفت: ۲.۵میلیارد تومان دیگر در بخش برق و ۲میلیارد تومان نیز در ادوات کشاورزی و خودرو، ساکنان مناطق سیل زده را دچار خسارت کرده است.

در سیل هفته پیش کلیبر متاسفانه ۳نفر جان خود را از دست دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *