راه ارتباطی ۱۲روستا و ۲۰دهنه پل بر اثر سیل در کلیبر تخریب شده است

فرماندار کلیبر گفت: راه ارتباطی ۱۲ روستا و ۲۰ دهنه پل بر اثر سیل در کلیبر تخریب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عدالت حاجی پور عصر پنج شنبه در بازدید نایب رئیس مجلس از مناطق سیل زده کلیبر گفت: از ۱۴ تا ۱۶ مردادماه شاهد آتش‌سوزی در جنگل‌های قره‌داغ بودیم که بعد از سه روز با کمک خدای متعال و تلاش نیروهای مردمی، هلال‌احمر، بسیج، نیروی انتظامی، منابع طبیعی و دستگاه‌های عضو مدیریت بحران و حمایت‌های نماینده موفق به مهار آتش‌سوزی شدیم.

وی گفت: بعد از ظهر روز یک‌شنبه؛ ۱۷ مرداد در کم‌تر از ۳۰ دقیقه ۷۴ میلی‌متر بارش داشتیم، به دنبال آن سیل رخ داد که منجر به فوت سه تن و خسارت هنگفت به اموال مردم و زیرساخت‌های زیربنایی شد.

حاجی پور ادامه داد: راه ارتباطی ۱۲ روستا و ۲۰ دهنه پل تخریب شده که ۳۰ میلیارد تومان خسارت برآورد شد. ۲۵ میلیارد تومان خسارت به شبکه‌ی آب‌رسانی ۵ روستا و تصفیه‌خانه‌ی شهید لشکری وارد شد.

وی با بیان اینکه ۵ میلیارد تومان خسارت به شبکه‌ی گازرسانی ۱۰ روستا وارد شد، افزود: ۱۲۳ میلیارد تومان و ششصد میلیون تومان خسارت به بخش کشاورزی و دامی وارد شد.

فرماندار کلیبر افزود: سه میلیارد تومان خسارت به حوزه‌ی برق و مخابرات وارد شد. تعداد ۱۲ دستگاه خودرو سواری، ۲ دستگاه تراکتور و تعدادی ادوات کشاورزی به ارزش ۳ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند. همچنین ۲۱ میلیارد تومان هم اماکن و تأسیسات روستایی خسارت دیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *