اثرات خشکسالی در فارس بحران آفرین است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه اثرات خشکسالی در این استان بحران آفرین است و با کمبود علوفه در مراتع مواجه هستیم، بر نیاز به هماهنگی دستگاه‌های دولتی برای جبران خسارت خشکسالی عشایر تاکید کرد.

ظفر افشون در جلسه شورای عشایری فارس اظهار کرد: چاره اندیشی جزء وظایف ذاتی، اخلاقی مدیران استانی است و باید در برابر خشکسالی‌های مستمر که باعث خسارت‌های زیادی به جامعه عشایر شده است صورت پذیرد تا عشایر به حق مسلم خود برسند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر فارس، او افزود: هر چادر عشایر به عنوان یک کارگاه تولیدی است که با تسهیلات که در اختیار آنان قرار می‌گیرد به آن‌ها رونق دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خاطرنشان کرد: با به کارگیری تسهیلات، مبلغی به عنوان سرمایه در گردش در اختیار اتحادیه داده شود تا بتوانند علوفه و نهاده‌های دامی بیشتری را تهیه و در اختیار عشایر قرار دهند تا در این بحران جامعه عشایری کمتر متضرر شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس هم در این جلسه بیان کرد: خدمت به عشایر جزء آرمان‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.دستگاه‌های اجرایی می‌بایست با همکاری و همدلی در بحران خشکسالی به این قشر از جامعه کمک کنیم.

احمد طمراسی گفت: استان فارس تنها استانی است که در بخش نهاده‌های دامی در بنادر مانده‌ای ندارد و آمادگی این را دارد تا سهمیه استان‌های دیگر را نیز جذب کند.

او افزود: اتحادیه و تشکل‌ها می‌توانند به شکل متفاوت ورود کنند و از تمام ظرفیت‌ها برای تهیه علوفه و نهاده‌های دامی استفاده و سازمان جهاد کشاورزی نیز در این مورد تمام تلاش خود و مجموعه را به کار می‌گیرد.

مدیرکل امور عشایر فارس نیز با بررسی چالش‌ها و بحران‌ها که متحمل جامعه عشایر شده است، اظهار کرد: در حال حاضر میزان ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات زنجیره گوشت قرمز ماده ۱۰ و ۱۲ خشکسالی به منظور میزان خسارت خشکسالی توسط شعب بانک کشاورزی در حال انجام است.

روح‌الله بهرامی یادآور شد: میزان ۴۰ هزار تن علوفه نیز تاکنون بین دامداران عشایرتوسط شرکت‌های تعاونی عشایر توزیع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *