لزوم همراهی مردم با کادر درمان برای عبور از بحران کرونا

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر لزوم همراهی مردم با کادر درمان برای عبور از بحران کرونا گفت: پیک پنجم بیماری کووید ۱۹ در استان با سرعت زیاد در حال افزایش بوده ومتاسفانه هرروز شاهد ابتلای تعداد زیادی از شهروندان سنندجی به این بیماری مهلک هستیم که رسالت همه آحاد جامعه در این ایام همکاری، همدلی وهمراهی با کادر سلامت در مقابله با کرونا است.

آرزو فلاحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در روند تشدید اقدامات نظارتی بر فعالیت اصناف در سنندج سه واحد صنفی به علت تخلف از اجرا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمپ شد.

فلاحی عنوان کرد: نظارت بر فعالیت اصناف با توجه به وضعیت قرمز سنندج از لحاظ بیماری کرونا، با شدت بیشتری اجرا شده و همه صنوف ملزم به رعایت صددرصدی اصول بهداشتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: درادامه روند تشدید اقدامات نظارتی بر فعالیت اصناف در وضعیت کنونی شهرستان سنندج سه واحد صنفی به علت تخلف ازاجرا ورعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمپ شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: طی چهار روز گذشته ۲۱ اکیپ گشت مشترک ستادی از ۸۶ مکان بازدید نموده وکارشناسان محیطی نیز ۴۴۲ واحد صنفی مختلف ومراکزخدمات پزشکی را مورد بازرسی بازدید قرار داده اند.

فلاحی با بیان اینکه در این بازدید ها ۴۲ مورد اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی به مراکز خاطی صادرشده که می بایست سریعا نواقص موجود را درزمان تعیین شده مرتفع نمایند، اضافه کرد: در روند این بازدیدها ۳۷۵ کیلو گرم مواد غذائی غیر قابل مصرف کشف وضبط شده است .

این مقام مسئول در زمینه پیگیری اخطاریه های تاریخ گذشته وشکایات مردمی گفت: در مدت زمات یاد شده ۳۶ مورد اخطاریه و چهار مورد شکایات مردمی ثبت و درسامانه ۱۹۰ مورد پیگیری لازم قرارگرفت.

فلاحی در خصوص نظارت بر اماکن تهیه وعرضه مواد غذائی آماده، رستوران‌ها و مراکز مشابه تصریح کرد: ۱۸۲ مورد بازرسی از اماکن مذکور در مدت یاد شده به عمل آمده است.

وی در زمینه اقدامات نظارتی بر سلامت نان اظهار کرد: بازرسین این مرکز ۸ مورد نان خبازی‌های مختلف را از نظر میزان نمک مجاز در نان وعدم استفاده از جوش شرین مورد نمونه برداری قرار دادند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه ۳۲ مورد نمونه برداری از آب شرب جهت تایید سلامت آب و ۲۲۶ مورد تست کلر سنجی را از دیگر اقدامات این مرکز در زمینه نظارت بر اقدامات بهبود کیفیت آب شرب شهر سنندج عنوان کرد.

فلاحی یادآور شد: بازرسین این مرکز ضمن بازدیدهای مکرر از تالارها و اماکن مختلف نسبت به اجرای مناسبت‌های مختلف با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی نظارت کامل داشته و در مدت یاد شده چند مراسم مختلف مردمی و ورزشی مورد بازدید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تعدادی ازاین مراسم‌ها با توجه به اجرا در اماکن سربسته و وضعیت قرمز شهر سنندج از لحاظ بیماری کرونا لغو شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی وظیفه همگانی بوده و قصور وکوتاهی در وضعیت کنونی نیز قابل جبران نخواهد بود افزود : متاسفانه مشاهده می‌شود تعدادی از صنوف تجاری، واحد های صنفی و ورزشی نسبت به این مهم اهمال نموده وسلامت شهروندان را به خطر می اندازند که برابر قانون با این افراد برخورد خواهد شد.

فلاحی خاطرنشان کرد: طی چهار روز گذشته سه واحد صنفی مختلف شامل رستوران، آرایشگاه‌ و یک مکان ورزشی به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با کسب حکم قضایی پلمپ شده‌اند.

طبق اظهارات وی پیک پنجم بیماری کووید ۱۹ در استان با سرعت زیاد در حال افزایش بوده ومتاسفانه هرروز شاهد ابتلای تعداد زیادی از شهروندان سنندجی به این بیماری مهلک هستیم که رسالت همه آحاد جامعه در این ایام همکاری، همدلی وهمراهی با کادر سلامت در مقابله با کرونا است.

فلاحی در پایان تصریح کرد: در چهار روز گذشته تعداد ۵۹۳ نفر از شهروندان سنندجی از لحاظ ابتلا به بیماری کرونا در مراکز نمونه گیری وتست کرونا مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *