دستکاری در طبیعت باعث ایجاد مشکلات ناشی از بارندگی شده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: دستکاری ساکنان محلی در طبیعت باعث ایجاد مشکلات ناشی از بارندگی ها شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، صفی الله کرامتی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در محل استانداری زنجان، گفت: در راستای مقابله با هر گونه بحران دستگاه‌های خدمات رسان در آماده باش هستند و سیل ۲۰ روستا را درگیر کرد.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های ایجرود، زنجان و خدابنده هرکدام چهار روستا و ماهنشان هشت روستا تحت تأثیر سیل شامگاه دوشنبه قرار گرفتند، اظهار کرد: در این شهرستانها سه تا چهار روستا متأثر از آبگرفتگی منازل مسکونی شدند که مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران زنجان با بیان اینکه با حضور به موقع دستگاه‌های امدادی مشکل رفع شد، ابراز کرد: دستکاری افراد موجب ایجاد مشکلات ناشی از بارندگی برای اهالی روستاها شده و عامل انسانی باعث خسارت شده است.

کرامتی تاکید کرد: با احداث کانالی به عرض ۳۰ متر در روستای وننق و ۶۰ متر در روستای بهرام بیگ شهرستان زنجان و لایروبی رودخانه گلابر در ایجرود شاهد مشکلات ناشی از آبگرفتگی دیگر نخواهیم بود.

وی بر لزوم همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی در مواقع بحرانی در استان تاکید کرد و ابراز داشت: امیدواریم دیگر شاهد حوادث تلخ نباشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان یاد آور شد: میزان برآورد خسارت سیل و آب‌گرفتگی در این روستاها از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال بررسی است و کشاورزان در مسیر مسیل‌ها اقدام به کشاورزی می‌کنند که این به نفعشان نیست و اینکه واحدهای مسکونی خود را در مسیر سیلاب بنا کردند که هنگام بارندگی و وقوع سیل، آسیب و خسارت به آنها وارد می‌شود.

در ادامه این جلسه، فرماندار خدابنده گفت: در بخش بزینه رود سه روستا دچار خسارت شدند و ۵۰۰ هکتار مزرعه کشاورزی، گندم ۳۰۰ هکتار، سیب زمینی و باغات و حبوبات نیز ۳۰ درصد بوده است.

حجت محمدی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای کشاورزان خسارت وارد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *