مانور اطفای حریق در مراتع شمال استان در خوی

مانور اطفای حریق در مراتع شمال آذربایجان غربی در خوی با موفقیت اجرا شد .

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزآذربایجان غربی ،قاسمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری آذربایجان غربی ومسئول اجرای این مانور هدف از برگزاری آنرا ارتقای آمادگی یکانهای حفاظت منابع طبیعی شمال استان درهنگام وقوع آتش سوزی در مراتع اعلام کرد و افزود : این مانور با مشارکت یکانهای حفاظت ادارات منابع طبیعی ۶ شهرستان شمال استان در۳ هکتار از مراتع روستای بیلوار خوی با موفقیت اجرا شد .


وی گفت : استفاده از ظرفیت های مردمی ، مرتعداران در اطفای حریق و همکاری دستگاههای امدادی تخصصی شمال استان با یکانهای حفاظت در کنترل و مهار آتش سوزی در مراتع از مهمترین محورهای این مانور بود .


قاسمی افزود : در این مانور یکصد و بیست نفر از گروههای امدادی یکانهای حفاظت از منابع طبیعی و گروههای تخصصی امداد و نجات و اطفای حریق اعم هلال احمر ، آتش نشانی ، فوریتهای پزشکی ،بسیج ونیروی انتظامی ، دهیاریها در قالب ۱۷ گروه مراحل اطفای حریق در مراتع را بصورت مشترک تمرین کردند .


مدیرکل منابع طبیعی استان تصریح کرد : امسال بدنبال خشکسالیها مفرط و تغییرات اقلیمی آتش سوزی در مراتع استان نسبت به پارسال ۳ برابر شده است که برای پیشگیری نیازمند همکاری و همراهی مردم و طبیعت دوستان است .


آقای عباسی فرماندار خوی نیز در پایان این مانور کیفیت اجرای آنرا بسیار خوب ارزیابی کرد و همکاری و تمرین مشترک و موفق دستگاههای امداد رسان شمال استان در اطفای حریق مراتع را از نکات قوت این مانور دانست و گفت : مردم خودشان صاحبان طبیعت هستند و باید در صیانت از این موهبت الهی و برای جلوگیری از حریق و آتش سوزی تلاش کنند .


مشارکت همیاران طبیعت در این مانور از و هماهنگی آنها با گروههای اطفای حریق از یکی از مهمترین بخشهای موفق این مانور بود .


آذربایجان غربی بیش از ۲ میلیون ۷۵۰ هزار هکتار مرتع دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *