برگزاری رزمایش اطفای حریق یگانهای حفاظت منابع طبیعی در سردشت

رزمایش اطفای حریق یگا‌نهای حفاظت منابع طبیعی در شهرستان سردشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز مهاباد؛ فرماندار شهرستان سردشت در حاشیه این رزمایش گفت: این مانور با حضور دستگاههای ۱۷ گانه این شهرستان و با استفاده از بیش از ۱۰۰ دستگاه و تجهیزات اطفای حریق، خدماتی، امدادی و نجاتی در یکی از اراضی جنگلی منطقه ملاشیخ سردشت و با مشارکت گردانهای بیت المقدس بسیج ، انجمنهای زیست محیطی و تشکلهای مردمی برگزار شد.

اقصی نخشی پور افزود: این رزمایش با هدف ارتقای سطح آمادگی، ارزیابی توان مدیریتی و عملیاتی و همچنین ایجاد هماهنگی و همکاری بیشتر بین دستگاههای اجرایی شهرستان و یگانهای حفاظت منابع طبیعی در زمان بروز حریق، آموزش و اتخاذ اقدامات مناسب فردی و گروهی در هنگام شرایط بحرانی و جلب مشارکت و استفاده از ظرفیتهای مردمی و بسیج در سطح چهار هکتار برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سردشت هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ مورد آتش سوزی در جنگلهای این شهرستان اتفاق افتاده است.

ابراهیم رحمانی افزود: براثر این آتش سوزیها ۱۷۸ هکتار از اراضی جنگلی این شهرستان دچارحریق شد که به دلیل آتش سوزی در سطح پوششی و علفهای هرز خسارت زیادی به جنگل و درختان آن وارد نشده است.

رحمانی تصریح کرد: علت تعدادی از این آتش سوزیها عامل انسانی بوده که  در این راستا چهار فقره پرونده تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شده و شش پرونده دیگر هم در حال بررسی و تشکیل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *