لزوم برنامه ریزی شورای شهر رشت برای ساماندهی پسماند

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر لزوم برنامه ریزی شورای شهر رشت برای ساماندهی پسماند و آلودگی رودخانه های این شهر، گفت: اتاق اندیشه ورز تشکیل دهید.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی ظهر یکشنبه در دیدار منتخبان شورای شهر رشت با بیان اینکه شورا برای انجام فعالیت‌های خود نیازمند وجود زیر ساخت‌های قانونی است، اظهار کرد: مجلس باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به مراجعات هر روزه مردم به شهرداری، تأکید کرد: اعضای شورای شهر باید برای رفع مشکلات مردم و مدیریت شهری تلاش مضاعف داشته باشند.

امام جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه در گذشته شاهد برخی ناهماهنگی‌ها در میان اعضای شورای شهر بودیم که این معایب است، گفت: باید اتاق اندیشه ورزی در شورای شهر تشکیل و از ظرفیت حوزویان و دانشگاهیان در تبیین اولویت‌های مدیریت شهری استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه امروز رسیدگی و ساماندهی به وضعیت پسماند از اولویت‌های شهر رشت است، اضافه کرد: وجود برنامه ریزی از سوی اعضای شورای شهر در این زمینه لازم و ضروری است.

آیت الله فلاحتی همچنین به وضعیت رودخانه‌های زرجوب و گوهررود اشاره و با بیان اینکه رشت نیازمند رودخانه‌های به دور از آلودگی زیست محیطی است، ادامه داد: طی سال‌های گذشته برای ساماندهی موضوع پسماند در داخل و نه خارج از استان اقدامی صورت نگرفته و بی توجهی به این موضوع نشان دهنده ضعف مدیریتی است.

بازگشایی میدان شهرداری رشت نیازمند اقدام شجاعانه شورای شهر

وی با اشاره به اینکه رشت در زمینه زیرساخت‌ها نیز با مشکل مواجه است، گفت: اجرای طرح پیاده راه فرهنگی کاری اشتباه بود که به بازار و کسبه این منطقه آسیب وارد کرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بازگشایی دوباره این میدان نیازمند یک اقدام شجاعانه از سوی شورای شهر است، افزود: این موضوع می‌تواند یکی دیگر از اولویت‌های اعضای شورا باشد.

آیت الله فلاحتی، مبارزه با رانت خواری و باند بازی در شهرداری را از وظایف اعضای شورای شهر رشت برشمرد و تصریح کرد: خود صیانتی بزرگ‌ترین کاری است که اعضای شورای شهر می‌توانند برای خود انجام دهند.

وی با تأکید بر لزوم ممانعت از ساخت و سازهای بی رویه در شهر رشت، ادامه داد: کمیسیون ماده ۱۰۰ از جمله قوانین نامناسب در شهرداری‌ها است و موجب پرورش ظلم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه از دادن وعده‌های پوشالی و کذایی به شهروندان جدا خودداری کنید، افزود: دخالتی در زمینه عزل و نصب‌ها نمی‌کنیم اعضای شورای شهر باید از مدیران موفق در حوزه شهری استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *