بیشترین آلودگی هوای اراک مربوط به خودروهای سواری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: گزارش‌های آلودگی هوای اراک حاکی از این است که بیشترین آلودگی مربوط به خودروهای سواری است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی زندیه وکیلی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک عنوان کرد: در ابتدای دهه ۸۰ توسط دانشگاه صنعتی اصفهان طرح مطالعاتی به عنوان طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک سفارش داده شد.

اجرای ۷۰ درصدی طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک

وی ادامه داد: در سال ۸۳ خروجی این مطالعات به عنوان طرح جامع مصوب شد و باید اقداماتی براساس آن برای برطرف کردن آلودگی انجام می‌گرفت که در جلسات کارگروه، اجرایی شدن مصوبات این طرح را پیگیری کردیم و خوشبختانه تاکنون حدود ۷۰ درصد اقدامات اجرایی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: با توجه به گذر زمان نیاز به بازنگری طرح بود چراکه دو دهه از زمان مطالعات گذشته بود به همین دلیل سال ۹۶ قراردادی برای بازنگری منعقد شد همچنین در حوزه صنعت اجرای طرح با موفقیت بیشتری همراه بود و کارشناسان بر این باور بودند که شاید منابع آلاینده تغییر کرده باشد و نیاز به بازنگری دارد و همزمان با اجرای طرح، بازنگری در دستور کار قرار گرفت.

زندیه وکیلی گفت: انتظار می‌رفت گزارش ارائه شده در خصوص سیاهه انتشار، میزان آلایندگی منابع متحرک و خودروها را به شکل عددی و کمی بیان می‌کرد هر چند که این گزارش نشان داد که بیشترین آلودگی مربوط به خودروهای سواری است.

اراک امروز درگیر آلودگی از منابع متحرک و خودروهاست

به گزارش خبرنگار مهر در ادامه این نشست حمیدرضا نوازانی با بیان اینکه آنچه مورد غفلت گرفته موضوع حمل و نقل است، اظهار کرد: در طول یک دهه اخیر سهم حمل و نقل عمومی در اراک کمتر شده است و باید بر حمل و نقل عمومی شهر متمرکز شد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی در پایان بیان کرد: باورها بر این است که اراک صنعتی است و صنعت عامل آلودگی است، اما این مطالعات نشان داد که اراک امروز درگیر آلودگی از منابع متحرک و خودروهاست و می‌توان از این ظرفیت و آمار برای توسعه حمل و نقل ریلی، اتوبوسی و تاکسی بهره برداری درستی برای اراک داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *